Professioneel?

Was een beetje aan het surfen en liep tegen deze twee Youtube video-tjes aan.
Het zou over de Poljot Factory gaan in 2003???
Misschien een beetje tegenwicht aan de overweldigende stroom Russen die ons forum op dit moment overspoelt. :wink:

Wat vinden jullie hiervan?

Groeten Tom V. (trotse bezitter van een Shturmanskie chrono uit de jaren '80!)

Mijn beste,

Tja, na het TV programma ‘wonderen bestaan’ te hebben gezien, moet ik nu toch eerlijkheidshalve bekennen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
Immers als ik deze fabricage van ogenschijnlijk kwalitatief hoogwaardige Russische horloges aanschouw, zou men toch anders verwachten.
Geen hightech, steriele werklaboratoriums, waar de heren en dames in smetteloze witte jassen vertoeven en de geest van koele efficiĂ«ntie waarneembaar is. Maar een gezellige echte fabriekssfeer in een beperkte ruimte met een vrolijke muziekkale omlijsting, waar “de tijd heeft stil gestaan” en men horloges maakt welke “op tijd lopen”
En wat heeft die man bij het tweede deel nou in zijn haar zitten, een soort metalen haak!!
Bedankt voor de plezante tip.

Orologio Signaturis Temporis

als die horloges nu “op tijd” lopen en een hele poos mee gaan, wat zou dan de toegevoegde
waar de zijn van een steriele en professionele fabrieksomgeving?

Mijn beste,

De toegevoegde waarde kan mijn inziens misschien liggen in:
wettelijke arbeidsomstandigheden, imago, naam, sponsorlinken, presentatie, producten, onderzoek, ontwikkeling, etc., etc., doch ook de beleving der werkomstandigheden door de heren en dames werknemers.

Orologio Signaturis Temporis

“op tijd” is voor Russen een relatief begrip. De Russische standaard, beschreven in een GOST-norm (vergelijk 't maar met een NEN-norm) beschrijft dat een mechanisch horloge een tolerantie heeft van -20 tot +40 sec/dag. Nauwelijks COSC


Groet
Mark

De plaatser van deze filmpjes noemt zich Vasiliyev. Gaat er wellicht een belletje rinkelen? Afijn waar we naar kijken is een restant van een groot imperium, want vroege was het hele gebouw van 1MWF gevuld met productiefasiliteiten. Het filmpje dateert uit 2002,2003 de vooravond van de opsplitsing van Poljot. In eerdere Postings heb ik al aangegeven dat er het een en ander verandert is in het Poljot landschap, zie ook berichten van Paul K. In het gebouw van 1MWF wordt nu gewerkt door Volmax. Deze produceert oa Buran, Sthurmanski en Aviator als merknaam men brengt daar ook modificaties aan calibers aan, open balansen, geskeleteerde calibers.
Productie van de calibers ligt bij de firma Maktime die tevens ook de kasten fabriceert. Als je nu zou gaan kijken zal je weer witte jassen zien. In 2002/2003 was er overigens al aardig wat bij ETA gekocht om de productie te verbeteren.
Maktime is ook begonnen met het produceren van horloges. De naam Poljot is nieuw leven in geblazen en er is een fabricage consortium bij gekomen Moscow classics die oa Amfibians maakt en verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de Berkuts en het merk Pilot time. Daarnaast maakt ook Denisov gebruik van Poljot calibers.
Vooral bij Poljot International zijn er recent interessante modellen verschenen.

Arjay

Geheel onbekend met de russische merken, maar vroeg me af wie en waar maken ze dan de strela ??

De eerste reissue van de Strela werd op de markt gebracht door Poljot international (niet hetzelfde als Poljot Rusland). De 2e reissue is feitelijk gemaakt bij Volmax. Enkele Strela gerelateerde chrono’s worden onder de naam Buran uitgebracht met name de Buran Skylark.

Arjay

Ongelooflijk grappig filmpje , met de nadruk vooral op “ongelooflijk”. :smiley:

Nee hoor, even serieus nu. De “overspoeling” van de Russen kan de echte horlogeliefhebber alleen maar ten gunste komen. Het minste wat je kan zeggen is dat ze een hoge prijs/kwaliteits-factor bieden.

Russische horloges hebben misschien vroeger wat minder gescoord door hun lage 'tolerantie"-factor, maar tegenwoordig maken ze uitstekende produkten voor een eerlijke prijs.

Het enige waar ze nog echt moeten aan werken is het uitbouwen van een degelijk service-circuit, alhoewel ik denk dat ook dat stilaan in orde komt (daar zorgen de importeurs wel voor omdat hun goede faam daarvan afhangt).

Kijk maar eens naar deze uurwerken:

En dat dit sommige Zwitserse en Duitse Luxe “moneymakers” wat zorgen baart, tja
 daar kan ik wel in komen :slight_smile:

Met Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Morse Schreef:

Ongelooflijk grappig filmpje , met de nadruk
vooral op “ongelooflijk”.

Nee hoor, even serieus nu. De “overspoeling” van
de Russen kan de echte horlogeliefhebber alleen
maar ten gunste komen. Het minste wat je kan
zeggen is dat ze een hoge prijs/kwaliteits-factor
bieden.

Russische horloges hebben misschien vroeger wat
minder gescoord door hun lage
’tolerantie"-factor, maar tegenwoordig maken ze
uitstekende produkten voor een eerlijke prijs.

Het enige waar ze nog echt moeten aan werken is
het uitbouwen van een degelijk service-circuit,
alhoewel ik denk dat ook dat stilaan in orde komt
(daar zorgen de importeurs wel voor omdat hun
goede faam daarvan afhangt).

Kijk maar eens naar deze uurwerken:

En dat dit sommige Zwitserse en Duitse Luxe
"moneymakers" wat zorgen baart, tja
 daar kan ik
wel in komen

Met Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Tja
 ik kan het alleen maar beamen.
Deze klokjes van Russische makelij zien er wel erg smakelijk uit

Laat de Russen maar schuiven :wink:

Tsjonge, Morse, wat is dat mooi! Prachtige foto’s ook! Complimenten. Ik ga na het typen van dit bericht nog even een kwartiertje genieten. Zijn deze bijzonder mooie horloges ook voor gewone mensen te koop? Ik bedoel voor een gewoon budget?
Ik verneem graag. Nogmaals, prachtige collectie.
Groeten, Ben.

Ik heb al een mooie oplossing gevonden. Dagelijks heb ik op mijn bureau blad een opengewerkt horloge staan. Ik verander dit bureau blad alleen voor iets dat ik echt heel mooi vind. Ik heb nu voor de komende maanden het middelste horloge erop gezet.
Groeten, Ben.

Mijn verzameling bevat heel wat oldies, een Strela met het bekende 3017 kaliber, een vijftal 29 steens automaten uit de zogenaamde de luxe serie, een drietal platte de luxe handwinders en een 30 steens de luxe automaat, en als sluitstuk een 23 steens automaat. Allen 30 jaar of ouder. Geloof me het valt best mee met die toleranties van oudere Poljots. Het hangt er vaak van af of je met een export- exemplaar hebt te maken. Daar werd toch meer aandacht aan besteed.

Arjay