Project Seiko 6309-7040 restauratie

Een poos geleden kreeg ik een aanvraag per mail betreffende mogelijkheden voor restauratie van een Seiko 6309-7040 duikershorloge. De eigenaar had dit klokje in 1977 nieuw gekocht en heel wat jaren om de pols gedragen. Hieronder een quote van de eigenaar:

"beste Jurgen,

Sinds 1977 is dit klokje m,n hele militaire loopbaan al aanwezig.
Libannon, irak ,bosnie,kossovo afganistan en andere zandbakken, good times bad times.
Dus aan gehecht mag je wel zeggen, zijn allebei aan een onderhoudsbeurt toe"

Na wat heen en weer mailen heeft hij de knoop doorgehakt en het klokje gebracht. En gelijk even mijn collectie laten zien natuurlijk…

Enfin, vanaf dat moment ben ik de benodigde onderdelen gaan sprokkelen en vorige week het project afgerond. Het klokje was in zeer goede staat gelukkig. Ik heb deze volledig gedemonteerd, gereinigd en gepolijst. Vervolgens alle pakkingen vervangen, uurwerk vervangen door een NOS exemplaar maar wel met behoud van de origineel dag en datumschijf. De originele wijzerplaat is erg mooi en moest blijven natuurlijk, wel zijn de wijzers vervangen. Die waren niet mooi meer. De bezelinsert is vernieuwd en ook het glas. Hieronder foto’s van het wederopbouwen, denk dat de eigenaar blij zal zijn met het resultaat!









Bedankt voor het kijken!

Hij ziet er weer uit als nieuw. Waar ben je ergens gevestigd?

NL, Overijssel, Haaksbergen.

Gr. Jurgen

Uitstekend resultaat! (tu)
MAAR
Het uurwerk vervangen??? Dat uurwerk wat in al die zandbakken keurig de plaatselijke tijd aangaf, het uurwerk dat in al die jaren het hart van dit horloge was? Voor mijn gevoel is het dan nu een beetje een lege huls.
Ik concludeer dan maar dat restauratie van het uurwerk geen optie was (al betwijfel ik dat)

Oude uurwerk had wat oxidatie op een niet wenselijke plek dus gekozen voor een fris nieuw uurwerk.

ernst Schreef:

Uitstekend resultaat! (tu)
MAAR
Het uurwerk vervangen??? Dat uurwerk wat in al
die zandbakken keurig de plaatselijke tijd aangaf,
het uurwerk dat in al die jaren het hart van dit
horloge was? Voor mijn gevoel is het dan nu een
beetje een lege huls.
Ik concludeer dan maar dat restauratie van het
uurwerk geen optie was (al betwijfel ik dat)

(tu)

Complimenten hoor.

Kost dat nu, zo’n NOS Seiko loopwerkje, of mag ik dat niet vragen (zou ik begrip voor hebben) ?

Paul.

Kijk dit is nou een heel mooi posting om op http://www.mwrforum.net/forums/index.php en http://www.thewatchsite.com/index.php/board,34.0.html te zetten. Daar zijn ze helemaal weg van dat soort verhalen!

Menno

Ja, die Seiko ziet er weer prima uit.(tu)
Ik vind alleen het oude model rubberen band beter op dit model passen.:wink:

Genieten van zo een peepshow ::o:)o en nog van me favoriete blondine Call my number 6309-7040 :P:P wouw,:~
Groet
iwan

diashock Schreef:

Ja, die Seiko ziet er weer prima uit.(tu)
Ik vind alleen het oude model rubberen band beter
op dit model passen.:wink:

Nou, dit is wel een “look-a-like” van het oude model band.

thieuster Schreef:

Kijk dit is nou een heel mooi posting om op
http://www.mwrforum.net/forums/index.php en
http://www.thewatchsite.com/index.php/board,34.0.h
tml te zetten. Daar zijn ze helemaal weg van dat
soort verhalen!

Menno

Hij staat dus ook op “thewatchsite”… Ik zit daar dagelijks te posten :wink:

Paul Jenner Schreef:

Complimenten hoor.

Kost dat nu, zo’n NOS Seiko loopwerkje, of mag ik
dat niet vragen (zou ik begrip voor hebben) ?

Paul.

Ze zijn niet zo heel makkelijk te verkrijgen en prijzen zijn te verschillend om een eenduidig antwoord te kunnen geven.

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat de linkse het laatste model is en de rechtse de oude.:sunglasses:
Weer iets geleerd, bedankt. :wink:

Er moet wel een oude gesp op, glimmend en rond :slight_smile:
ZLM29 is een mooie band hiervoor.

robbie409 Schreef:

Er moet wel een oude gesp op, glimmend en rond :slight_smile:
ZLM29 is een mooie band hiervoor.

De klant heeft de band zelf geleverd, deze moest erop! Die andere band die ik van jou heb moet op zijn nieuwe Tuna…

Klanten moeten opgevoed worden :slight_smile:

robbie409 Schreef:

Klanten moeten opgevoed worden :slight_smile:

Klant is koning!