Ik ben momenteel een Tissot Sideral aan het restaureren. Het caliber heb ik een service gegeven, de monoque kast gereinigd, glaasje krasvrij gemaakt. Echter de huidige lederen band is ongedragen, maar valt uiteen wegens ouderdom. Het vinden van een nieuwe band lijkt nogal moeilijk. Lijkt op een omega dynamic strap maar de diameter is iets kleiner, nl 27.5mm.
Iemand een idee waar ik dit nog kan vinden of alternatieve oplossing? Hieronder foto’s die ik op internet heb gevonden van hoe het bandje eruit moet zien
Leuk project! Die uurwerken ken ik inmiddels als m’n broekzak. De rotoras wil bij gebrek aan onderhoud wel eens wat speling gaan vertonen, maar verder probleemloze uurwerken.
Misschien dat de bandenmaker @Ko-Banden hier op het forum iets voor je kan betekenen met een custom-made band?
Bedankt voor de tip. De huidige band is een NOS, maar wegens omstandigheden is de lijm of weet ik veel gelost. Misschien dat dit makkelijk te fixen is. Ik ga hem straks contacteren met wat foto’s
Die Sideral banden komen af en toe langs op ebay. Ik zou een zoekopdracht instellen. Ook worden er soms (nos) Siderals verkocht met meerdere banden; kan misschien ook een optie zijn.
Succes en leuk project!