Project X-andino

Zoals jullie hebben kunnen lezen, heb ik een tijd geleden op Marktplaats een Candino gekocht. Swiss Made, quartz, loopt keurig op tijd, in vrij nette staat en met een grappige kastvorm voor €15,-. Prima deal wat mij betreft.

Het glas was alleen naar de haaien. Een snelle poetsbeurt deed wonderen, maar ik ga nu toch proberen om het glas helemáál perfect te krijgen.
Vorderingen zullen worden gekiekt en in dit topic worden gezet.

Hierbij foto’s van de huidige staat.

Nieuws volgt…

5 likes

Mooie kast, ik heb iets vergelijkbaars :slight_smile:

7 likes

Inmiddels zo’n halfuur met Brasso aan het poetsen geweest. Wijze van applicatie: op een microvezeldoekje een vingertopje Brasso, even een minuut of 3 poetsen en dan weer met een schone droge doek afnemen.

Resultaten zijn best prima, met name de fijnere krasjes zijn inmiddels zo goed als weg en het glas glimt zoals ik het nog niet eerder heb gezien. Wel kost het redelijk veel moeite.

2 likes

Ik doe het tegenwoordig met fijn schuurpapier, werkt prima en is eigenlijk zo gepiept.

Hier een linkje naar het topic van destijds en de werkwijze toen ik dat voor de eerst keer deed.

2 likes

Had nogal wat Brasso over van het glaasje poetsen. Zo’n 97% procent van de fles. Dat moest natuurlijk een nuttig gebruik krijgen :slightly_smiling_face:

Onlangs via het blauwe gedeelte een Tissot Couturier gekocht. Zeer prettige deal trouwens, maar daarover later zodra ik TL2 ben.
De vlindersluiting hiervan was in een nogal gedragen staat, om het zo maar te noemen.

Na poetsen met Scotchbrite en een beetje beleid bleken deze krasjes als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Nadat ik uitgeschuurd was, heb ik de sluiting nog een likje gegeven met de Brasso. Het resultaat:


Het halfuurtje elbow grease zeker waard!

2 likes