Fijn zo! Het horlogemerk zal nog wel een mysterie blijven, vrees ik.
Voorlopig dus nog 6 onbekenden in de projectbak inventaris die intussen 65 horloges heeft:
1:
2:
3:
4:
5: Rus, moet wel te vinden zijn. Het was laat en ik wou naar bed denk ik.
6: Ik zat op een Langendorf spoor maar nooit de goeie gevonden
De Helios heeft volgens mij een Precimax kal 250 uurwerk.
Hmmm, dat zou zomaar even kunnen. Ranfft heeft deze foto daarvoor:
Maar de foto is een variant met opbouw voor centrale seconde, wat dan de 250SC zou zijn. En als je die opbouw wegdenkt zijn de gelijkenissen treffend. Zover had ik niet gekeken, goeie vondst! Thanks!
Ik denk te herkennen:
- AS 960
- FHF 150
- ?
- Precimax 300
- Zaria 2009
- EB 1333
Dat ziet er m uit inderdaad. Enkel meer gesteende assen (de 960 staat op ranfft met maar één, deze heeft er op het eerste zicht 6) maar dat kan een variant geweest zijn.
Yes!
Had ik ook gezien maar denk ik niet. De vorm lijkt er inderdaad wel op, maar er zijn wel stevige verschillen.
De 70 heeft rechte lijnen van de brug en stompe hoek onderaan de brug:
Die rare van mij heeft veel afgeronde lijnen, andere vorm van balansbrug en vooral andere plaatsing van schroeven.
Maar blijft wel ruiken naar iets uit die familie
Spot on
Had ik niet eens naar gekeken door de vorm van de cutouts maar hm, de balans ziet er heel gelijkaardig uit, en ook de plaatsen van de schroeven komen wel heel goed overeen. De lijnen van de brug zijn anders maar da’s cosmetisch. Enkel het laagste juweel op de brug is “verdwenen” en zit ergens apart. Een verdere evolutie van de 1333 zou zomaar even kunnen.
Maar welke
Deze
of deze
of deze
of toch deze?
ligt het aan jouw foto of ziet de train wheel bridge er bij 3 uur anders uit dan in de docs (schroefgat)?

Maar welke
Goeie vraag. Ik zie niet meteen de verschillen aan deze zijde - zal moeten blijken eens de wijzerplaat eraf gaat gok ik

ligt het aan jouw foto of ziet de train wheel bridge er bij 3 uur anders uit dan in de docs (schroefgat)?
Dat is de schaduw van het lipje van de spacer ring, denk ik.
Laten we EB 1333 maar vergeten…
Wat denk je van AS 992 ?
Klik hier voor de bron.
Nog een plaatje van Uhrforum: