Projectbak inventaris - kalibers identificatie

Iemand een idee wat voor binnenwerk ik hier liggen heb? Ik heb zitten zoeken op de “nieuwe” ranfft maar voorlopig geen resultaat.

4 likes

Das toevallig, ik heb net zo’n uurwerk geserviced.
Het is een EB 1197.

3 likes

Dat was snel! En inderdaad, ik heb wellicht de 1197N variant met 15 steentjes. :v:t2:

1 like

En nog eentje…

Het is een cilindergang met sub second, tonneau. Daar zijn er maar 4 van op Ranfft - vier varianten op dezelfde Langendorf, en dat is het niet. Deze heeft - als ik het goed geteld heb en ze ontdubbeld zijn - 10 jewels. Er staan merktekens in de kast van onderhoud in 1935 dus minstens zo oud.

2 likes

Mag ik ook meedoen? Ik heb hier een Mimo liggen, maar kan op het uurwerkje niet erg veel vinden om het te identifceren. En dat zou toch wel handig zijn voor het zoeken naar onderdelen… En ik zou dit horloge toch graag weer werkend zien. En misschien zegt Mimo niet zo veel, maar Girard-Perregaux wel. Maar Girard-Perregaux was eigendom van Mimo…



1 like

Tsja, een Girard Perregaux caliber 10. Maar zal een ebauche onder zitten die een andere standaard brugvorm heeft. Helaas is het logo daarvan weggehaald aan de dial kant. Het doet wat FHF aan.