Promaster - only

10 likes

Naar aanleiding van 50 jaar Promaster heeft Citizen de NY0087 uitgebracht (oplage 2000 stuks?). Deze heeft dezelfde specificaties, maar heeft een Coke-bezel en een rode minutenwijzer. De horloges van de NY0040 serie hebben een geheel zwarte bezel-inlay.

In dezelfde serie hebben ze ook de NY0085 en -86 uitgebracht
NY0085-86

5 likes

Dit is wel een erg geslaagd exemplaar. Daar wordt ik hebberig van :grinning:

1 like

Het is inmiddels al een oudje, maar desalniettemin…

Aangeschaft op 05 februari 1998, makkelijk te onthouden omdat dit de geboortedatum is van mijn jongste zoon. Om die reden dus ook een blijvertje :wink:

2 likes

Hallo,

Ik ben niet echt thuis in de Citizens, maar zou wel eens een NY0040-09EE willen proberen. Wat zou daar een redelijk gangbare nieuwprijs voor zijn?

Ja, ik heb en gebruik ook google, echter hecht ik aan de ervaringen hier meer waarde. :+1:

1 like

Ik heb dat model recent gekocht via het forum (op staal). Heb er aan NA-topic aan gewijd. Erg mooi ding als je het mij vraagt :slight_smile:.

Je zal tussen de €230,- en €280,- kwijt zijn zo ongeveer.

1 like

Toffe bracelet! Is dit de beads of rice van WatchGecko? Ik had er toevallig vanmiddag naar zitten kijken, maar helaas is hij momenteel uitverkocht.

1 like

Dank.

Met bracelet is wel veel mooier, alleen ben ik nogal allergisch voor ratelbandjes.
Is de originele bracelet degelijk, en zijn er tevens goede solid endlink aftermarkets te verkrijgen?

Ja, Watchgecko, volgens ik kan zien is hij terug in stock.
https://www.watchgecko.com/geckota-beads-of-rice-premium-stainless-steel-watch-strap

Neen, je hebt gelijk, het is de 22mm die nog in stock is, de 20 en 21 niet.

1 like

Ja dacht ik eerst ook, totdat je de maat 20mm aanklikt, dan is hij out of stock.

1 like

Ik had al even contact met Watchgecko maar ze geven aan dat ze pas over ‘a few months’ weer op voorraad komen vanwege leveringsproblemen en hogere vraag dan verwacht.

Bevalt het bracelet goed? De clasp ook? Want die vond ik van Strapcode Miltat persoonlijk erg tegenvallen.

1 like

Deze bevalt wel ja, het zijn geen geschroefde links maar dat is geen ramp. Ik heb ook nog een andere Watchgecko en die voelt scherper aan (randen) Het gaat over deze


Die was wel een stuk goedkoper, misschien ligt het daar aan. De claspen zijn ongeveer dezelfde en best wel oké.

1 like

Deze oer-Aqualand een tijd geleden voor €2,50 op de kop getikt in een kringloopwinkel. :blush:
De batterij(en)wissel kostte me het 17-voudige en met een nieuwe Hirschband was ik voor 6 tientjes klaar.
Toen verkocht. Had ik niet moeten doen…

5 likes

Batterijwissel van 42,50 euro? Dan is er een flinke accu in gezet. :yum:

3 stuks… (een voor het analoge deel, een voor het digitale deel en een voor de duikcomputer.)

Ik durfde het zelf niet aan.

1 like

Dubbel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat jammer. Bij deze juist heel goed zelf te doen. Pincet met niet te scherpe punt, en een redelijk kleine schroevendraaiertje 0.8 oid. Perfect. En 5 minuten werk.

370 of 371 sr920sw

Ik kreeg de schroefjes van het dekseltje niet eens los.
Toegegeven, ik gaf snel op. :blush:

2 likes

Weet iemand een rubberen band die geschikt is voor polsen met korte omtrek? De standaardband van de NY0040 is voor mijn pols te lang.