Kan iemand wat meer vertellen over deze horloge? Is een erfstuk.wij vermoeden dat de kast 18 kt goud is
Foto’s komen nog?
Dit horloge, niet deze.
En simpel gezegd: minimaal de dagwaarde van het goudgewicht.
Is het een mooi model, dan meer.
Ik zie geen goudstempels. Mss dat die aan de binnenkant zitten.
Welke kleur is de achterkant? Lijkt goudkleurig maar licht lijkt ook geel.
Waarom denk jij 18k?
Is goudkleurig. Er staat 18 achterop. Ik wil graag meer weten over het type. Ouderdom enzovoort. Is mechanisch in werkende staat maar ze loopt niet juist.
Schat jaren 55
Zo te zien 2 beschadigingen ( putjes) van binnenuit de deksel.
Waarde tussen de 50 a 100 euro.
Is (was) een samenwerking met Pronto en een horlogemerk door een familie uit Ruddervoorde naar Antwerpen uitgeweken voor zaken.Verdal is een samensmelting van de namen van man en vrouw die de zaak begonnen.Er zitten op het forum zelfs nazaten die meer kunnen vertellen en ook reeds deden.
Doe misschien eens een tweede oproep?
Was geen slecht merk.Hadden wat met koers en Tour de France.Maillot Jaune.Typ dit eens in .Tegenover de kerk in Ruddervoorde hangt op de gevel van het ouderlijk huis nog een gevelklok als
herinnering.
Alvast hartelijk bedankt!
De 18 er achterop is geen indicatie van 18k.
Dan had er 18k op gestaan of icm 0.750 is ook gebruikelijker. En stempels. Bijv zoals hier:
Nu moet je onder de deksel kijken of dergelijke markeringen daaronder staan.
Oké. Bedankt!
Ik ben absoluut geen expert op dit terrein, maar mijn ervaring is wel dat de meeste vergulde en de ‘alleen maar goudkleurige’ horloges metaalkleurige achterdeksels hebben, en dat een goudkleurige achterdeksel dus vaak wel op een volledig gouden kast wijst. Soms zitten er goudmerkjes of -aanduidingen langs de rand van de kast of op de lugs, dus ik zou hem nog eens goed met een vergrootglas onderzoeken.
Klopt vaak. Niet 100%. Uitzonderingen zijn bijv frontloaders.
Klopt. Maar meestal op de achterkant en daar zie ik ze niet. Tussen de lugs komt ook nog wel voor. Of de binnenkant van de deksel.
Eens.
Enige wat ik zeg is dat de 18 op de caseback geen indicatie is van 18k. Kan natuurlijk ook 14k horloge zijn. Ik verwacht wel aan de buitenkant zichtbare stempels eigenlijk indien volgoud.
Zou me niet verbazen als dit wel goud is. Die deuken in het achterdeksel moet je hard voor werken als het staal zou zijn. Maar goed, foto’s van meerdere kanten zouden helpen. Ook van de gesp van de band enzo.
Dat zou helpen, maar ik heb het idee dat Eddy niet geholpen wil worden, hij heeft immers nu in drie topics hetzelfde advies en vragen gekregen…
Mij ook niet.
Had m direct verkocht voor 2500
Gezien mijn vrouw en ik beiden totale leken zijn, gaan we eens naar een horlogemaker om alles te laten nakijken. Voor alle duidelijkheid: niet verkocht. Wel heel wat biedingen waarvan ik de Ernst of betrouwbaarheid niet kan inschatten😊
Ah, oké. Die had ik even gemist.
We horen graag de uitslag.
Gold diggers zijn immers overal in overvloed aanwezig … ben benieuwd naar het oordeel van DE horlogemaker.