Prospera gouden handopwinder

Nieuwsgierig geworden naar de waarde van mijn gouden prospera ben ik vandaag eens binnengelopen bij een reguliere 2e hands goud opkoper.
De kast en deksel van dit horloge zijn van goud. Na een computertest bleek het 14,58 karaat te zijn en werd een schatting gemaakt van het gewicht van de kast+deksel om de goudwaarde te bepalen. geschat gewicht 3,8 gram hetgeen overeen kwam met jawel 52 euro. Voor mij moeilijk te controleren maar in ieder geval niet de moeite van het verkopen waard. Iemand enig idee of van deze prospera inderdaad de kast en gouden sluitdeksel een 3,8 gram zullen wegen. Ik heb in ieder geval besloten om 'm nog maar even in de eigen verzameling te houden.

Hallo,

Die 3.8 zou kunnen kloppen , sommige hebben holle pootjes en deksels zo dun als blik en heel veel zwaarder zal het kastje niet zijn.

goudprijs die hij geeft is €16 p/g en dat ik redelijk marktconform voor een goudhandelaar,hij wilt er natuurlijk op verdienen.

Voor een goud horloge is het echter wel wat aan de lage kant ,afhankelijk van uurwerk,merk,staat etc zou je wel iets meer moet kunnen krijgen maar het merk zegt mij niets dus verwacht geen hoofdprijs.

hierbij een foto van het uurwerkje dat erin zit.

17 jewels swiss made

loopt wel goed op tijd

Is een Edox uurwerkje. (logo) Ik heb een klein dameshorloge (kapot) van een vriend liggen. Zelfde merk. (prospera) volgens mij kon je die horloges ergens bij sparen. Zoiets als zegeltjes sparen bij de slager.

Best een verzorgd uitziend uurwerk, ik zou hem nog even houden. Of zet hem op de bay, dan haal je er meer uit dan de goudprijs.

inderdaad een mooi uurwerk.
loop ook perfect op tijd.
groeten uit tilburg

Ik heb er ook nog één.
Die kon je destijds geloof ik bij Nutricia bestellen…

Hier staan wat meer foto’s:

Nutricia is dat geen baby voeding?