Prospex vergelijking - Poets je Duits maar op

De laatste tijd ben ik aan het rondkijken of ik een Shogun kan vinden (…) Er is niet veel bekend over dit horloge: veel minder algemeen dan de MM300 en / of de Sumo. Tot ik dit tegen kwam! In het Duits.

http://uhrforum.de/mein-prospex-lineup-vergleich-von-sbdc001-sbdc007-sbdx001-sumo-shogun-mm-t96076

Even een foto - de hier getoonde Shogun heeft wijzers van een titanium Samurai (vinnik wel mooi)

Menno

Wat is de shogun ook alweer? Please educate me?

vlnr: zwarte Sumo, Marinemaster 300, shogun.

Menno

Voor hoeveel gaat een Sumo eigenlijk over de toonbank op rubber? Ik vind de stalen band van de Sumo er een beetje cheap uitzien. Bij de MM bestaat het gepolijste uit een ander gedeelte. Bij de Sumo lijkt het net of een stukje mat is gehouden en de rest is gepolijst.

Door dit verslag, krijg ik last van enige heblust…

Zeer mooi afgewerkte horloges, en goede techniek.

Mooie set he? En er is er inmiddels als het goed is nog een bij - ik heb zelf de oorlogskas gespekt door zijn Alpinist over te nemen. :wink:

Update: voordat ik naar de lentemeeting vertrok heb ik een Shogun met zwarte wijzerplaat (sbdc007) besteld in Japan, via SoloJapan. Nu maar weer wachten, wachten, wachten…

Ik vind de Sammy-wijzers op de Shogun hierboven erg mooi. Maar ik ga het eerst proberen met de originele wijzers. Ik heb geen Monster, dus voor mij zijn de wijzers ‘nieuw’. Als het me niet bevalt, laat ik ze wel veranderen.

Menno

Ben benieuwd of de klok jou met de originele wijzers bevalt.
Deze wijzers zijn voor mij de reden waarom ik nooit echt serieus naar dit horloge heb gekeken. De sammy-wijzers zijn echter een heel ander verhaal. Deze halen de klok enorm op. Ben ook benieuwd hoe het horloge aanvoelt. Volgens is deze helemaal van titanium waardoor deze wellicht te licht wordt. Voor mij moet een klok “voelbaar” zijn. In ieder geval veel succes met deze nieuwe aanwinst!

Gr,

Ron.