Pssst Duiker kopen?

PMLE is inderdaad wel een goed idee. En even wachten tot de nieuwe en grotere modellen is ook niet verkeerd. Maakt de keuze wellicht nog wat interessanter.
Dus wel warm houden, maar nu nog niet meteen concrete acties op touw zetten. Eerst de Limited 2010 maar eens :)-D

Groet,
Niels

Vind dit de mooiste

Op de site wordt ook gesproken over een Soprod uurwerk? Kent iemand dat?

soprod is een zwitsers uurwerk dat door enkele high end horloge fabrikanten wordt gebruikt. Namen schieten me niet zo snel te binnen, sorry.

Soprod was vroeger een uurwerkveredelaar, ze kochten ebauches en maakten daar zeer fraai bewerkte uurwerken van. Nu zie ik dat ze een tegenhanger voor het ETA 2892-A2 uurwerk hebben gemaakt. Zal er wel mee te maken hebben dat ETA moeizamer (of niet meer) levert aan horlogebouwers buiten de Swatch groep.

Ach so. Dank heren!(tu)

Ik ben het stiekem wel met Richard eens. De wijzers en indices zijn zóóó Snowflake Cultureel Erfgoed, daar moet je met je handen vanaf blijven.

Verder een leuk initiatief hoor van hharry, maar dat eerste model… (td)

nu de ltd bekend is, hoe kijken we dan tegen het duiker voorstel aan???

De eigenaar van OWC is nu druk met een aantal noodzakelijke dingen zoals verhuizen, maar er zijn een paar interessante ontwikkelingen.

1. Er kan korting worden gegeven op elk model
  2. er komt een 44mm sub aan.
  3. Het aanvankelijke idee voor de LE kan worden uitgevoerd voor ons zoadat we alsnog een gelimiteerde duiker hebben.
  4. Er komen ook blanco wijzerplaten aan.

Het is allemaal nog niet zo concreet verder. De beste man heeft het nu druk met verhuizen.

De kosten van de 44mm zijn nog niet bekend evenals de kosten van de andere gelimiteerde modellen.
De blanco wijzerplaten zijn leuk als je zelf een logo erop wilt maar voor een PMLE zijn ze toch nét te duur.
Even geduld verder en als er nog voldoende animo is dan gaan we over een weekeje of wat verder.

bedankt voor de update en wachten nog even af…

Absoluut een mooie duiker. Ik ben ondertussen alweer enkele maanden op zoek naar een geschikte kandidaat in de Snowflake categorie. Mijn wens voor een submariner achtige duiker wordt keer op keer niet vervuld. Ik weet zeker dat een steriele snowflake dat wel zal kunnen en het een blijver wordt.

OWC als bedrijf hou ik al bijna een jaar in de gaten. Daarvoor heeft Dan ook ooit eens een horloge samengesteld. Alhoewel deze homage natuurlijk erg mooi is ze ik er toch wel een kantlijn bij. Dan is al enkele maanden (jaar?) bezig met het samenstellen van deze klok(ken).

Veel meer dan een prototype met enkele samenraapsels heb ik helaas nog niet gezien. Ik kan niet anders zeggen dat het momenteel “veel warm houden, weinig (niets) leveren” is. Natuurlijk wens ik hem het beste toe in deze uitdaging, maar een LE is denk ik wat te voorbarig. Eerst maar zien dat de eerste horloges uberhaupt uitgeleverd worden. Dit moet naar mijn mening wel gezegd worden.

Stratofortress Schreef:

Absoluut een mooie duiker. Ik ben ondertussen
alweer enkele maanden op zoek naar een geschikte
kandidaat in de Snowflake categorie. Mijn wens
voor een submariner achtige duiker wordt keer op
keer niet vervuld. Ik weet zeker dat een steriele
snowflake dat wel zal kunnen en het een blijver
wordt.

OWC als bedrijf hou ik al bijna een jaar in de
gaten. Daarvoor heeft Dan ook ooit eens een
horloge samengesteld. Alhoewel deze homage
natuurlijk erg mooi is ze ik er toch wel een
kantlijn bij. Dan is al enkele maanden (jaar?)
bezig met het samenstellen van deze klok(ken).

Veel meer dan een prototype met enkele
samenraapsels heb ik helaas nog niet gezien. Ik
kan niet anders zeggen dat het momenteel “veel
warm houden, weinig (niets) leveren” is.
Natuurlijk wens ik hem het beste toe in deze
uitdaging, maar een LE is denk ik wat te
voorbarig. Eerst maar zien dat de eerste horloges
uberhaupt uitgeleverd worden. Dit moet naar mijn
mening wel gezegd worden.

Ik deel je mening dat OWC problemen heeft gehad met aanvoer en leveringen. Hij is daar zelf ook openhartig over.
De bestaande modellen zijn wel her en der terug te vinden op diverse fora en zijn dus geleverd. We moeten alleen bestellen wat er echt voorradig is. Zal de keuze op een nieuw, groter model vallen dan moeten we die pas bestellen als het er echt is.
Hij heeft onlangs nog een rechtzaak aan zijn broek gehad van Orange die niet wilde dat hij zich ook Orange noemde. Dus moest er weer een nieuw logo komen.
Binnenkort is zijn site weer actueel en neem ik contact met hem op.
Hij is erg openhartig en vertelt alles waar een kleine onafhankelijke horloge fabrikant mee te maken heeft.
Bedankt voor je opmerking. Een vinger aan de pols houden kan nooit kwaad.

Is het trouwens mogelijk om een datum en dagaanduiding er op te krijgen?

Weet ik niet! Zal het vragen aan hem. Ik weet niet of dit kan met de uurwerken die hij gebruikt.