Pssst Duiker kopen?

Ik had een vriendelijke Australier benaderd met het verzoek of hij een Limited kon leveren voor ons aller Horloge Forum. Nu waren we net te laat met inleveren en zodoende dump ik mijn voorstel bij jullie, liefhebbers neer.

Allereerst beken ik dat het een hommage is, sterker nog een Tudor hommage, sterker nog een Tudor Hommage met een SeaGull uurwerk.

Het leuke is dat het een Tudor sub hommage is met een Keramische bezel, Saffierglas met AR coating aan de binnenkant en dit alles voor een schappelijke prijs.

En leuke details zijn dat deze vriendelijke Australier, Nederlandse voorouders heeft en zijn horloges heeft genoemd naar de streek in Australie waar hij nu woont.

Orange Watch Company dus

Ook verkrijgbaar met snowflake hands dus.

Interesse? Wie doet er mee? (snowflake, keramische bezel, saffier??)

Zalig Pasen.

Omdat ik me aan het oriënteren ben op een duiker, heb ik wel interesse. Alleen staat de 40mm doorsnee me wat tegen. Ter illustratie: ik draag een Panerai van 44mm en zo t.o.v. mijn pols net voldoende in verhouding. Wel leuk dit initiatief en zal deze topic(s) op de voet volgen.

Hartelijke groeten en een vrolijk Pasen!
René

Zeker niet verkeerd, dit horloge.
Jammer, dat je te laat bent om mee te doen in de keuze voor de LE.
Maar ben wel benieuwd, wat deze gaat kosten.

Goed initiatief. Ben inderdaad benieuwd wat de kosten zijn. Ik ben serieus geintresseerd,

Die Snowflake is geen hommage…het is gewoon een replica met een keramsiche bezel.

RichardT Schreef:

Die Snowflake is geen hommage…het is gewoon een
replica met een keramsiche bezel.

Uiteraard is het geen replica. Het pretendeert nergens een echte Tudor te zijn. De naam is OWC namelijk.
In het “ergste geval” kun je dit zien als een Hommage voor Tudor net zoals Steinhart een Rolex hommage is.
Zonder de Snowflake wijzers is het een moderne duiker, saffier en keramische bezel die hoogstens een retro uitstraling ambieert.

De prijzen staan vermeld op zijn website en bij voldoende animo ga ik vragen in hoeverre er korting mogelijk is. Ik ga er vanuit dat Dhr Fock (zo heet hij echt!) meewerkt.

Het is natuurlijk ook sterk afhankelijk waarmee Henrik en consorten mee aankomen, niet waar?

Ik wil vriendelijk vragen of jullie dit een leuke duikert vinden en of er interesse is voor een gezamenlijke inkoop. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waarmee Henrik en consorten mee aankomen,niet waar.

RichardT Schreef:

Die Snowflake is geen hommage…het is gewoon een replica met een keramsiche bezel.

Geweldig hoor :frowning: , het wordt toch zóóó leuk op dit forum.
Een goed initiatief van hharry wordt hier behoorlijk ongenuanceerd en met slechts 14 woorden de grond in geboord.
Bah.
(hharry: hulde!)

ik vind dit wel een mooie duiker. Er zijn qua uurwerken nog wel wat keuzes te maken, waar denk jij aan?

Nogmaals, ben zeker wel geïnteresseerd, heb nog geen duiker in de collectie ;). Zeker als we gezamenlijk nog wat van de prijs af kunnen krijgen…

grt
hhe

Ik vind met name de oranje versie erg fraai. Was dat ook een optie? Of was dat de limited voorstel?
Vrees alleen dat alles afhangt van kosten/budget/wat de limited wordt/etc :slight_smile:

Groeten,

Martin

grootmokum Schreef:

Geweldig hoor :frowning: , het wordt toch zóóó leuk op
dit forum.
Een goed initiatief van hharry wordt hier
behoorlijk ongenuanceerd en met slechts 14 woorden
de grond in geboord.
Bah.
(hharry: hulde!)

+1

Martin

Vind de 300mtr met de blauwe wijzerplaat en de Tudor wijzers erg mooi maar het ontwerp met de cijfers is ook mooi. Hangt af van de animo en mij maakt het eigenlijk niet zo uit. Ben reeel genoeg om de limited af te wachten.

1. Ik geef alleen mijn mening…
    2 …die niet persoonlijk op iemand gericht is…
    3 …en die niet beledigend bedoeld is…
    4 …en niet de intentie heeft om de sfeer te verzieken

Wat is jullie probleem??

Ik vind degene(de eerste) erg mooi die je ziet als je de pagina opent (die met de plongeurwijzers)
:slight_smile:

Voor de volledigheid, niet dat men denkt dat het alleen kwam omdat het voorstel te laat binnenkwam, er was geen concreet voorstel dat voldeed aan de voorwaarden voor een Limited. Maar als inkoopaktie is het zeker geschikt. En gezien het type en de prijs denk ik niet dat het de Limited zal bijten.

Ik zou als ik handige harry was, alleen even wachten met hier al teveel energie in te steken.
De sfeer op het forum is dat iedereen zijn hand op de knip houdt om de Limited te kunnen kopen :slight_smile:

Bas

Baseman Schreef:

Ik zou als ik handige harry was, alleen even
wachten met hier al teveel energie in te steken.
De sfeer op het forum is dat iedereen zijn hand op
de knip houdt om de Limited te kunnen kopen :slight_smile:

Bas

Ja maar het is wel leuk als je weet waarvoor je je hand op de knip houdt.

Ik gaf al aan dat ik geen haast heb. De beste Mnr Fock is druk doende te verhuizen dus heeft zijn handen ook vol. Er komen ook nieuwe modellen uit die wat groter zijn. Eerst mag Henrik en dan raap ik de restjes wel op :). Ik heb er totaal geen belang bij dus we zien wel.

Mijn voorkeur is wel de MS-9411 (ST18), met snowflake wijzers, black dial, ook een stalen band vind ik mooier dan nato.

Ik zie wel wat het toe leid; aangezien de ltd wel geen duiker zal worden, bijten de modellen niet…hooguit de portemonnee. Een en ander hangt ook samen met het aanschaf/betaalmoment en in hoeverre er nog budget vrij te maken valt. Lijkt me voor ieder persoonlijk.

Misschien wel leuk om er een horlogeforum/NL editie van te te kunnen laten maken en of hij er open voor staat. Via google zie je dat de eigenaar (Dan?) wel actief is op diverse fora. Is dat nog mogelijk van het contact of wil je daar geen moeite in steken?

Leuk initiatief in ieder geval.

Als er genoeg interesse is, kun je er misschien de PMLE 2010 van maken.
Ligt aan de kosten.
Mij lijkt de Oranje met Sword wijzers wel wat. Diegene die je ziet als je de site opend.
Gewoon de goodkoopste versie denk ik.

Leuk dat ie oranje is en hij lijkt wel op de sub, maar heeft genoeg eigen karakter…

Ik vind het een mooie duiker en een goed initiatief ik blijf dit in ieder geval volgen

gr Pieter