Publiciteit Pellikaan timing

Beste limited 2009 eigenaars en andere horlogeforum leden,

Ik wilde even een update geven over de voortgang bij Pellikaan timing, ik denk dat dat wel mag op deze plek, anders hoor ik het graag.

Publiciteit:
Artikel in BRIGHT magazine van maart 2010.
Artikel in WATCHING met fotos!

Overigens hoor ik graag gebruikers ervaringen, mag ook met foto’s, dat is voor mijn leuk maar ook nuttig!

Als iemand overigens problemen heeft met de limited’s hoor ik dat ook heel graag, en graag direct van de gebruiker zelf. Enerzijds kan ik er dan wat aan doen voor die persoon, maar zeker zo belangrijk, dan weet ik wat er verbeterd moet worden voor de toekomst.

Nieuwe ontwikkelingen:
In voorbereiding
1 een eta 6498-1 central(hacking!) seconds, swanneck, screw balance.
2 automaat met datum op basis van eta 2892 A2

De gewilde 1 knops chronograaf gaat helaas veel langer duren zoals ik het nu zie…

Prijzen: (helaas) gestegen
Kwaliteit: ook beter (betere smering dan af ETA)

Groeten Hubert

Kijk eens hier en dan bij reviews. Kom je vanzelf weer op dit forum uit!
http://www.pellikaantiming.nl/news/
Jur

En zo is de cirkel weer rond :slight_smile:

Leuk artikel, vind ik nou zo mooi aan Watching.
Ik lees dat afleesbaarheid belangrijk wordt gevonden, ook in 't donker. Verbaasde me dat ie breguet wijzers heeft. Of hebben die toch lume? Of gaat 't om het contrast tussen wijzerplaat en wijzers (zoals o.a. in pre-lume military horloges)?

Het zijn breguet wijzers met lume!

Die kom je inderdaad zelden tegen, maar je kan ze wel zelf maken uiteraard. Wel vrij lastig met het gaatje in de breguet wijzer, die gaan snel vol zitten met de noal dikke lume verf. Machinaal gaat het dus niet, met de hand wel…

hubert

De wijzers hebben lume.
Het is niet zo dat je er 's nachts een lasbril bij op moet zetten, zoals bij sommige duikers. De glow is wel een hele nacht goed zichtbaar.
De afleesbaarheid is daarmee ook prima in het donker.

thx, beiden voor 't antwoord. Dat is idd wel erg apart! Klassieke breguet wijzers met lume… echt een aparte combi! En 't ziet er nog mooi uit ook.

En ach, dat de lume je niet verblind, vind ik niet een must. Zolang ik in de nacht/donker em maar kan aflezen. Felle lume vind ik echter wel gaaf. Telkens als ik m’n Monster zie, denk ik WoW… lijkt wel een illuminator!

P.S. Seconde wijzer ook lume?

P.P.S. Vind 't wel leuk om te zien dat er meer Nederlandse kwaliteit horlogemerken bestaan.

Luminous breguet kom je verder niet tegen voor zover ik weet.

Bij de seconde van de limited zat er nog wel luminous op. Dat stelt alleen dermate weinig voor dat ik dat nu niet meer doe. Het oppervlak is eigenlijk te klein om echt wat op te kunnen brengen. Grote klodders ziet er ook niet uit.

Groeten Hubert

blerpa Schreef:

Luminous breguet kom je verder niet tegen voor
zover ik weet.

Een leuke, unieke combi. Zal ook wel een leuk aangezicht zijn in 't donker.

Bij de seconde van de limited zat er nog wel
luminous op. Dat stelt alleen dermate weinig voor
dat ik dat nu niet meer doe.

Oeps, ben een beetje traag… heb nu pas door dat het hier om Mr. Hubert Pellikaan himself gaat :stuck_out_tongue:
Leuk dat je op 't forum zit!

Het oppervlak is
eigenlijk te klein om echt wat op te kunnen
brengen. Grote klodders ziet er ook niet uit.

Groeten Hubert

Ik vind zelf lume voor de secondewijzer wel prettig. Zie graag dat 't klokje loopt, ook in’t donker. Maar ach, het is niet noodzakelijk. En als er dikke klodders voor op moeten komen… dan maar niet. Leuk om te zien dat je bezig bent met nieuwe uurwerken, vooral automaten vind ik prettig.

Persoonlijke noot, ik vind alleen Pellikaan op de wijzerplaat mooier dan met timing eronder.