Pulsar Alarm Chronograaf stopwatch doet niets

Goedemiddag,

Ik heb vrijdagmiddag bij de kringloop deze Pulsar Alarm Chronograaf gekocht. Gokje gewaagd, nieuwe batterij erin laten zetten en hij loopt. Leuk ding, ik wil de band en kast schoonmaken en polijsten.

Helemaal leuk is dat ik de originele reclame poster heb gevonden. Soort complete set gevoel :star_struck:.

Het enige dat tot nu toe niet functioneert is de chronograaf. Heeft iemand een idee hoe/of dit te fixen is?

Het uurwerk is een 7t62-X012

3 likes

Heb je de reset gedaan? Leuke vondst trouwens :ok_hand:

1 like

Welke reset?

De plus van de batterij verbinden met de AC

1 like

Zoals hier:

Dat zou niet hoeven bij de 7t62.
Net wel even geprobeerd met wat ik vermoed dat de min is maar geen resultaat. Helemaal geen resterende wijzers

Klopt idd. En dit geprobeerd?
“ The chrono hand on the 7T62 pulsates 5 times per second. This also allows this movement to measure 1/5 of a second when using the chronograph feature. To reset the central chronograph hand: pull the crown to position 2 and hold the bottom chrono pusher until the hand is at 12:00. Long pressing will make the hand advance faster.”

1 like

Inderdaad. De chronowijzers geven helemaal geen sjoege.
Net even vals gespeeld en het uurwerk uit de kast gehaald en met de hand/pincet de wijzers recht gezet lijkt in elk geval al beter.

2 likes

Nog een poging gewaagd, wat harder geduwd. Alle wijzers draaiden rond, ook de chrono. Bleef weer bij 7 hangen.
Daarna alle stappen uit de handleiding weer doorlopen maar helaas. Opnieuw resetten lijkt ook niet te lukken.

1 like

Dat worden startkabels.
In schiedam zit seiko/lorus/pulsar. Ben wel eens naar binnen gehuppeld (150kg😅) mocht hem daar achterlaten. Volgende dag kon ik alweer ophalen. Op coulance basis werd het afgehandeld. Ze hadden ook een soort reset gedaan en een betere batterij. Hieronder de link

https://share.google/o22fpfveyXMXiOyL9

Heb je de pushers schoongemaakt toen je het uurwerk eruit haalde?

1 like

Loopt hij wel of reset hij alleen niet op 12 uur :thinking:. Dat laatste is gewoon op te lossen door de juiste instelling te gebruiken. Vaak Crown in derde positie en bovenste pucher 2 inhouden.

1 like

Kijk even of de wijzer tegengehouden wordt. Wat ook kan is dat je nieuwe batterij toch niet zo nieuw is en onvoldoende power levert in combinatie met raderweerstand door vuil, dikke olie e.d.

2 likes

Goeie kans …
Soms helpt een zgn quartz tester hier…al vaker op hf beschreven. Brengt misschien net het juiste duwtje

2 likes

Loopt niet

Ga ik eens kijken of iemand mij hier mee kan helpen. In het dorp geen horloge makers. Kan ik dit simuleren?

Simuleren met een batterij of multimeter oid?

Niet mijn gewoonte, maar ik heb er vorig jaar eentje bij de opstuur-Chinees aangeschaft. Kost niks, lijkt niks maar werkt aardig. Aanrader!

1 like

Onmisbaar bij quartz, maar een chrono functie krijg je er niet mee aan de praat.

De chronofunctie heeft meestal een aparte spoel en stappenmotor, dus die zou je er in principe op dezelfde manier mee aan de paar moeten kunnen krijgen als het normale uurwerk :thinking:

Als het probleem zit bij een plakkerige tap en niet bij de aansturing uiteraard, maar dat geldt voor het normale uurwerk ook.