Pulsar Only

Kon nergens een Pulsar Only topic vinden dus daarom bij deze. Ben zelf namelijk erg benieuwd hoeveel modellen wij hier als HF-leden kunnen en willen delen. Tenzij er al een topic is als deze, dan kan deze gewoon verwijdert worden…

Ben door mijn eerste aankoop van deze pulsar of eerste ‘echte’ horloge ook gelijk definitief besmet geraakt door het horloge virus, maar ik klaag er zeker niet om! Heerlijke ziekte!

chef

5 likes

Pulsar. Denk dat velen dit merk wel hebben gehad aan het begin van hun horlogereis. Onderstaande Pulsar heb ik nog in de koffer zitten, al loopt deze helaas niet meer. Maar eens na laten kijken…

7 likes

Gekregen voor m’n zestiende verjaardag. Daarna begon de horloge-interesse.

3 likes

Al 30 jaar in bezit en hij blijft cool.

9 likes

Deze heb ik ook gehad. Helaas bij een inbraak gestolen… Jammer, want nu ik hem weer zie, blijft het toch een lekker zomers ding. (Originele bandje was wel waardeloos, heb ik er 2 van versleten).

Idd, onderstaande ex dus.

4 likes

Heb er slechts één in de collectie en het was mijn eerste ‘echte’ horloge. Van titanium :hugs:. Was er trots op, deed er alles mee en vind het nog steeds een mooi horloge. Draag ‘m heel af en toe ook nog.

Helaas even geen mooiere foto voorhanden:

7 likes

Leuk, een Pulsar topic! Ik heb er ook eentje die al wat ouder is. Niet specifiek naar gezocht, maar gewoon gekocht bij de plaatselijke juwelier op basis van budget, wat er in de etalage lag en wat ik er het mooiste uit vond zien. Ik had wel enige interesse in horloges. Ik wist er alleen niet veel van. Heb hem jaren iedere dag gedragen en er alles mee gedaan. Daarna een ander horloge gekocht en deze verdween in de la. Toen het horlogevirus echt toesloeg heb ik er een nieuw batterijtje in laten zetten en hem voor de lol eens gedragen. Ik vond het eigenlijk maar een veel te klein dingetje (36 mm) en verwachtte er niks van, maar ik was blij verrast. Staat nog steeds prima op mijn kleine polsen en zat ontzettend licht en comfortabel op mijn pols. Dat heeft er toe geleid dat ik mijn blik heb verruimd en sindsdien zijn er twee vintage 36 mm horloges gekomen. De beadblasted kast ziet er ondanks jaren intensief gebruik nog als nieuw uit, dus kwaliteit is dik in orde. Ik heb alleen weinig met metalen banden, dus hij zit tegenwoordig op een NATO. Lang verhaal, dus tijd voor een plaatje van mijn PXH035.

14 likes

Wat een gaaf ding is dat. Lijkt veel op de veel bekendere Pulsar G10. Ben wel gecharmeerd van military horloges van deze maat.

2 likes

Wat @lassale zegt, deze heeft zo te zien een groenige wijzerplaat. Mooi plat exemplaar.

Grootste klachten waren een kwetsbare kroon en dat het mineraalglas snel krast en niet met Polywatch opgepoetst kan worden en na een paar jaar heeft de MoD weer een tijdje CWC’s aangeschaft voordat ze er mee stopten ca. 10 jaar terug.

2 likes

Klopt, hij lijkt wel wat op de G10. Deze heeft inderdaad een groene wijzerplaat. Ik zal later nog eens een betere foto maken en plaatsen.

1 like

6 likes

7 likes

Deze ziet eruit als een iets robuustere versie van de Britse Pulsar G10.

mijn daily beater is qua fit n finish mooier afgewerkt dan zijn neefjes van Seiko die ik ook in bezit heb

5 likes

Laat ik de mijne er ook bij zetten​:kiss::tada:

4 likes

Die mag ook hier hè ThomThom:

Ik heb er ook één, eveneens een titanium:

6 likes

Deze knaap is een aantal jaar mijn daily beater geweest. Ik heb inmiddels meer grijs haar dan het klokje krassen.

image

4 likes

Gekocht in 1997 , nu doorgegeven aan mijn zoon

3 likes