Pulsar Only

Dat zijn de leuke verassingen :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Jazeker, binnenkort maar ff nieuwe batterij kopen. Die doet niet zoveel meer…

1 like

Met nieuw uurwerk en ander bandje.

5 likes

Voor € 65,= (of 71 inclusief verzendkosten) mag je deze overnemen…:sunglasses:

2 likes

Quartz idd en massieve band. Meeste quartz horloges voelen lichter dan een mechanische maar deze voelt redelijk zwaar voor een quartz.

Op glas zit krasje (tussen de drie en bovenste subdial) die je alleen ziet als je er om zoekt. Bij normaal gebruik zie je t niet.

1 like

Ik heb de mijne hier nog niet laten zien,

4 likes

Tis wat t is…:+1:

Mijn eerste Pulsar chronograaf - nog steeds in voor bijna alle mogelijke banden :sunglasses:

6 likes

Screenshot_657

Dit is de Pulsar Quartz (VJ42-X226), die ik enige maanden geleden ten geschenke kreeg van de echtgenote van mijn in 2018 overleden schoonvader. Het was een verjaarscadeau van haar aan hem en dus nog helemaal niet zo’n oud horloge. Hij heeft het slechts een half jaar kunnen dragen voor hij overleed.
Probleem is dat het horloge na een batterijwissel niet goed meer wil lopen. Het staat om de haverklap stil, met name als ik het draag. Stil liggend op mijn bureau loopt ie soms wel meer dan 24 uur goed gelijk, maar dan blijkt ie soms ineens toch weer een paar minuten achter te lopen, wat niet normaal is voor een quartz. Ik heb al twee maal een nieuwe batterij geplaatst, de batterijcontactjes schoongemaakt en het isolatieplaatje onder de batterij vevangen, maar niets helpt.

Uitzonderlijk, want ik heb een 9-tal andere quartz Pulsars, waaronder de 3 hieronder op de foto. Daarvan vervang of plaats ik af en toe de batterij als ik ze eens wil dragen. Die dingen zijn allemaal véél ouder, zeg maar vintage, van ca. begin jaren '80 tot medio jaren '90 van de vorige eeuw. Nooit problemen mee! Ze lopen allemaal als een kievit en spat gelijk op tijd.

Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn? Om het ding nou maar gelijk vol te spuiten met contact spray is ook zo iets… lijkt me een iets te heftig paardenmiddel.

Het is een simpel maar (vind ik) best mooi horloge en ik zou, mede door de persoonlijke waarde voor mij, het ding graag vaker willen dragen. Maar als ie niet wil lopen… wat moet ik er dan mee. Laten repareren is geen optie, gezien de intrinsieke waarde kost dat waarschijnlijk meer van sterven als van begraven. Opa Kees zou zelf gezegd kunnen hebben, joh, gooi dat ding toch weg.

Dilemma…

3 likes

Ter vervanging van mijn daily Citizen (elders te zien) met kapotte coil, deze Pulsar.
Tijdelijk op Nato i.v.m. te korte metalen band.

3 likes

Er staat Prisma op de wijzerplaat.
Misschien verkeerde foto?

1 like

Ik ben in de bonen :beans: geloof ik

1 like

Mijn meest sexy Pulsar :green_heart:

1 like

4 likes

1 like

1 like

Is deze met de originele band

Tot voor kort had ik niks met horloges.
Het is begonnen toen ik het horloge van mijn vader kreeg. Een gouden Prisma.
Leuk dacht ik en toen kreeg ik het virus.
Hoofdzakelijk Pontiac virus
Maar ik had al een pulsar in een la liggen die ik soms draag.
Plots kwam ik laatst nog een andere pulsar tegen,ook maar gekocht.
Nieuw in de doos met certificaat en al, stiekum vind ik hem heel mooi .

1 like

Nooit iets stiekem doen.
Gewoon trots dragen en blij mee zijn.
Heel veel plezier ervan.

En ook hier even shinen met mijn NA

6 likes