Pulsar restauratie mogelijk

Hi,

Ik ben nieuw hier en hoop niet dat ik naar de bekende weg vraag.
Ik heb een Pulsarhorloge, ergens eind jaren tachtig. Dit is mijn eerste zelfverdiende horloge waar ik destijds maanden krantenwijken voor heb gelopen. Voor mij heeft het dus nogal emotionele waarde.
Na ruim 20 jaar ziet het horloge er alleen niet meer uit. Behalve het glas is inmiddels ook de behuizing (ernstig?) aangetast. Los van de prijs vraag ik me af of het mogelijk is dit horloge uberhaupt nog te herstellen is. Ik heb wel foto’s maar weet niet hoe ik die hier kan/mag invoegen. Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties?

Alvast dank,

Luuk

Update nu werken de foto’s wel (er zijn er nog meer):

Welkom op het forum Luuk.

Het uurwerk (mechanisme) moet normaal gezien nog te herstellen zijn.
De kast is zo te zien niet van staal en aan de onderkant ingevreten door het zweet. Kan wel lichtjes gepolijst worden + een nieuw glas, doet al veel.

Als je de kast kan openen, graag een foto van de binnenkant.

Hi Freddy,

Dank voor je reactie. Ik heb het vermoeden dat je wat betreft de kast gelijk hebt. Dat kan haast geen staal zijn. Zolang het maar wat bijgewerkt zou kunnen worden (het is nu ruw en geeft zelfs afentoe uitslag op mijn pols) ben ik al dik tevreden.

Ik durf het niet aan het uurwerk zelf te openen. Dit werkt overigens nog prima. Het mag wel weer een keer verschoond worden, dat is alweer een tijd geleden.

Zoals gezegd het is niet het meest speciale horloge, maar wel voor mij :wink:

Nog suggesties voor een goede reparateur?

Groet,

Luuk

@ luukieluuk, achter is alleen geklemd, onder het randje een mesje ofzo zetten en lichtjes omhoog duwen 9 van de 10 keer komt ie meteen los.

Anders gewoon naar een reperateur brengen en een bedrag afspreken, komt ie er boven uit dan zal ie jou ff bellen om t verder te bespreken

Freddy Schreef:

Welkom op het forum Luuk.

Het uurwerk (mechanisme) moet normaal gezien nog
te herstellen zijn.

Is het geen quartz-uurwerkje?

luukieluuk, welkom op dit forum.

Als je hier wat verder blijft rondlezen zul je merken dat er veel meer horloges bijzonder zijn door het verhaal wat erachter zit.
Dit is soms zeker zo bijzonder als het horloge zelf.

Succes met dit horloge, en veel plezier hier op het forum.