Beste mensen,
Ik ben op zoek naar advies dan wel iemand die mijn horloge kan repareren.
Zo’n 27 jaar geleden heb ik mijn eerste “echte” horloge gekocht, een Pulsar Titanium Chronograph met alarm. Pas geleden is hij er helaas mee opgehouden… Ik heb 'm naar een juwelier bij mij in de buurt gebracht, die 'm heeft opgestuurd naar Seiko om het uurwerk te laten vervangen. Helaas is hij ongerepareerd teruggekomen, omdat de onderdelen niet meer leverbaar zijn…
Vervolgens heb ik zelf nog even contact opgenomen met Seiko en de dame aan de lijn wist precies om welk horloge het ging. Blijkbaar zijn de onderdelen in heel Europa niet meer te krijgen. Zij gaf aan dat het probleem zit in het elektroblok.
Ik heb hier zelf verder totaal geen verstand van, maar kan zoiets als een elektroblok nog gerepareerd worden? Ik voel er weinig voor om een tweedehands (horloge of onderdelen) ergens op eBay o.i.d. aan te schaffen die net zo oud is, dan heb ik binnenkort mogelijk weer hetzelfde probleem…
Achterop de kast staat het volgende typenummer: Y182-6C50. Ik had al ergens gelezen dat deze Y182 mogelijk uitwisselbaar is met Seiko’s eigen 7T32, maar de dame van Seiko gaf aan (of misschien heb ik dat verkeerd begrepen) dat de 7T32 in verschillende diktes bestaat en dus niet per definitie past.
Samengevat: kan dit horloge nog gerepareerd worden met nieuwe onderdelen, of is zo’n elektroblok te repareren? Ik zou 'm graag in gebruik houden omdat ik er wel aan gehecht ben…
Dit is 'm: