Pulsar

Beste medeforummer,

Ik wilde graag wat advies over het merk ‘Pulsar’. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw horloge rond de € 100,- en ben het volgende horloge tegen gekomen:

Het horloge kostte bij de plaatselijke horlogeboer € 95,-, en valt dus binnen mijn budget. De vorm vind ik persoonlijk mooi. Het is namelijk een keer wat anders dan helemaal rond aan de bovenkant.

Heeft iemand ervaringen met dit horloge en wat verhalen over de betrouwbaarheid en dergelijke van Pulsar?

Alvast bedankt

In deze prijsklasse kan het zowel rechts als linksom…soms heb je jaren plezier en soms uren…
Succes met je keuze

Pulsar is een sub-merk van Seiko. De uurwerken zijn hetzelfde, maar de afwerking van een Pulsar is vaak wat minder. De banden zijn bijvoorbeeld gevouwen staal, tegenover solide schakels bij een Seiko.

Op zich is 95 euro geen slechte prijs. Maar voor een beetje meer heb je ook een echte seiko met een wat betere afwerking en hogere restwaarde.

Je moet echt eens kijken op monsterwatches.nl

Rob verkoopt Seiko chronos vanaf 80 euro.

Uit deze 2 reacties kan ik al opmaken dat het misschien niet de beste keuze is. Maar dat het ook weer geen rommel is die ik dan zou aanschaffen.
Voor mij persoonlijk hoeft er geen duikersklok omheen te zitten. Daarmee spreek ik uit eigen ervaring dat ik er nogal vaak mee rond ga draaien.

Heeft iemand anders nog goede suggesties voor horloges tot een prijsklasse van -/+ € 100,-


Ook geen lelijk horloge. Omdat dit een Seiko is kan ik ervan uitgaan dat het een betere kwaliteit is dan een Pulsar?

ik lees dit terwijl ik kijk naar de Pulsar van mijn vader die helaas is overleden.
dit horloge heeft hij van mij gekregen toen ik 18/19 werd ben nu 48 en hij loopt nog steeds perfect.
het is niet meer moeders mooiste maar wel de meest kostbare voor mij.
zo kan het dus ook.(tu)

Ik heb eventueel occasions (nieuwstaat) als u interesse heeft stuur dan een mail.
Ivm uitdunnen verzameling en vervangen van quarts naar automaat heb ik een paar hele mooie klokken. succes. Dennis

ik zie geen foto’s? ligt dat aan mij??

Ik weet waarschijnlijk al waar de fout zit. Omdat ik mijn post niet meer kon bewerken zal ik hier de juiste link plaatsen.

http://monsterwatches.nl/index.php/seiko-chronos/7t92-chrono/snd21x

Een Seiko SND217 en SND219 via mosterwatches.nl

Daar gaat eerlijk gezegd mijn voorkeur niet naar uit. Niet vanwege de veiligheid, maar ook met het passen en kijken of hij mij wel staat.

Jammer dat niemand trouwens het model Pulsar heeft die toch mijn voorkeur heeft. Ik begin hierdoor steeds meer te twijfelen, omdat de kwaliteit van Pulsar heel goed kan zijn, maar ook mindere kwaliteit is mogelijk.

Mijn ervaring met Pulsar is gewoon goed.
zou er zo weer eentje aanschaffen.
volgens mij ben je eerder uitgekeken op je horloge dan dat hij versleten is.

Kwaliteit van Pulsar is gewoon goed. Of de afwerking minder is zal wel persoonlijk zijn. Mijn vader heeft er eentje die geloof ik 15 jaar oud is en nog steeds uitstekend loopt ( best lopende quartz horloge ter wereld )
Ook de pulsar die ik zelf heb is prima afgewerkt.

Binnen mijn prijsklasse kom ik nou ook een leuk horloge tegen van het merk ‘Davis’.


Davis Aviation € 99,-

Heeft iemand voor mij nog wat informatie het de kwaliteit en betrouwbaarheid?

Mijn excuses voor het, zoals jullie waarschijnlijk wel merken, mijn niet-kennis over horloges.

Is ook niks.

Gr.Jan

Hoi Steven,

Welkom op dit forum trouwens.

Het (b)lijkt erop dat je hier nog niet zo heel veel hebt rondgelezen op het forum.
De meeste mensen hier zijn liefhebbers van horloges met een automatisch uurwerk, of uurwerken van de betere (lees duurdere) merken

Het horloge dat jij zoekt is een quartz (met batterij).
Daar zijn ook wel liefhebbers van, maar dan kijkt men gelijk naar de afwerking van het geheel.
Als je hier blijft hangen, meeleest en post zul je merken dat er geregeld mensen inloggen, en gelijk met de vraag over 1 specifiek horloge hebben wat ze hebben gezien.
Meestal is het een vaag in de trant van, is het wat, is het niet te duur, is de verkoper bekend, en is het waardevast.

vandaar dat niet iedereen even fris en fruitig reageerd.

Ik heb zelf ook een pulsar gehad, gekocht in 1988 type pulsar multi q,(herfst collectie '87) en kan er nergens meer iets over vinden.
Ik heb het horloge later aan een neef gegeven, en die heeft het nog, sterker nog het werkt nog steeds.

merk is dus ok, en nu kun je wel naar een seiko of citizen oid gaan kijken, maar die hebben natuurlijk net niet jouw model (of prijsklasse)

Maar voor je tot koop over gaat bedenk wat je wilt, wel of geen batterijen (ivm verwisselen)
wel of geen automaat ivm met stilstaan en minder precies.
er zijn ook horloges op zonne energie (solar), of horloges die altijd gelijk staan (radiogestuurd)
Maar het kan ook zijn dat je dit model perse wil, en bedenk dan of je die over 3 jaar ook nog draagt, en als je daar niet zeker van bent of je dan weer een nieuwe wilt kopen.

En als je de verschillende soorten eens wilt proberen, er zijn bijna van alle horloges goedkope instappers, en als je dan weet wat je wilt ga je vanzelf naar de duurdere mooiere afgewerkte kijken

Verder is het toevallig deze week dat er meerdere niet ronde horloges gezocht worden.
En houd horlogemarkt in de gaten, daar worden vaak horloges verkocht door mede forummers, en die willen graag hun goede naam houden, dus melden precies wat er wel of niet aan het horloge is.

(en als je denkt hier rond te blijven hangen, stel je even voor in dit of een nieuw topic)

veel plezier en succes

1 like

Steven,

Pulsar is een prima merk. Inderdaad een submerk van Seiko. Afwerking vind ik prima en betrouwbaarheid en levensduur zijn ook dik in orde. In een eerdere posting werd aangegeven dat Pulsar alleen stalen banden heeft van gevouwen schakels. Dit is niet zo. Er zijn ook modellen met massieve schakels. Mijn ervaringen zijn louter positief. Pulsar is door Seiko onder Seiko gepositioneerd in de markt. Eigenlijk puur een stukje imago/merkbeleving volgens mij. Ik heb bijv. een Pulsar world timer quartz-digitaal, waarvan ook een nagenoeg gelijk Seiko model bestaat dat alleen een stuk duurder is.

Ergo, vind jij het wat: gewoon doen. Je zult er lang plezier aan beleven.

Davis is op zich best een leuk merk. Best goede afwerking. Automaten zijn van Chinese makelij. Vergeleken met Pulsar zou Pulsar kwalitatief mijn voorkeur hebben. In plaats van Davis zou je ook een plakmerk van Ebay kunnen halen voor een paar tientjes. Probeer de zoekfunctie hier eens uit met de zoekterm ‘plakmerk’.

Succes.

Niels

Toch nog wat geleerd. Ik wist namelijk niet dat Pulsar (net als Lorus) onderdeel was van Seiko. (Misschien omdat pulsar en lorus me nooit hebben aangetroken)

Maar toch zou ik met een budget van +/- 100,- naar de kijkshop gaan en daar een mooie automatische seiko 5 kopen ipv een kwarts pulsar of lorus.

@Reverso_Fan Goede kans dat de TS in die bijna 7 jaar al een keuze heeft gemaakt :wink:

4 likes