Puntje van aandacht

Terecht dat op het forum hier privacy een groot goed is. Je wilt het kwaadwillenden niet te gemakkelijk maken. Soms komen horloges die op het forum aangeboden worden ook terug op bvb marktplaats. Onlangs kwam ik een dergelijke situatie tegen waarbij op marktplaats naam en woonplaats genoemd werden, en dat met een kostbaar horloge. Goed om je daarvan bewust te zijn: wil je dit.

6 likes

Van de verkoper of van de vorige verkoper?

Van de verkoper: simultaan aangeboden

Ja dat is een beetje dom.

Men plaatst het zelf op Marktplaats en andere verkoopmedia, dus eigen keuze lijkt mij. Niets om je druk over te maken wat een ander voor zichzelf acceptabel vindt.

1 like

Ik snap niet wat je schrijft, sorry.
Dat iedereen zorgvuldig met elkaars gegevens moet omgaan lijkt me echt een open deur en al helemaal anno 2022. We zijn hier geen Marktplaats, dus daar kunnen we ook weinig mee. Zelfs al betreft het dezelfde mensen als hier.

Verder vermoed ik dat het met (gedrag op) het forum te maken heeft en minder met horloges, vandaar naar de FAQ verplaatst… maar dan nog zou mijn vraag zijn: Wat is je punt?

1 like

Alsof dat altijd echt is :wink:

2 likes

Mijn punt: soms zijn mensen er zich niet van bewust dat ze een stommiteit begaan. Meedenken mag toch, of lees je liever achteraf dat iemand opgelicht is? In de tachtiger en negentiger jaren heb ik stevig verzameld. Mijn collectie van toen zal ik nog wel eens posten als ik het ergens in mijn digitaal archief tegenkom. In ieder geval ben ik onder andere uit gestapt doordat een horlogevriend overvallen werd in zijn eigen woning nav een advertentie. Dat wil je niet meemaken. Vandaar mijn punt.

3 likes

Na mijn opmerking aan de adverteerder/ forumlid heeft hij de advertentie direct verwijderd: het was hem niet opgevallen.

2 likes

Oké.
:beers:

Nee dus. Gewoon je verstand gebruiken, bij twijfel niet inhalen en vooral niet hebberig zijn. Zeker op Marktplaats, eBay of Facebook marktplaats. En als je in je eigen advertentie je adresgegevens plaatst, tja beetje naief/dom. Ook op HF. Niet doen. Maar dat weet iedereen echt wel hoor. Het touwtje kan niet meer uit de brievenbus hangen, die tijd is geweest.

Het is echt een beetje overbodig om daar telkens voor te waarschuwen.
Vind ik.

Dat gebeurt hier ook wel eens. Dan wordt meestal wel een PB naar de adverteerder gestuurd en evt naar de mods. Als je TL2 of 3 bent zou ik de advertentie vlaggen als de adverteerder niet snel reageert. Zo voorkom je dat de advertentie ‘open’ staat voor iedereen.

1 like

Idd, dus vooral een topic om een topic, met voor de zoveelste keer hetzelfde.

1 like