Pusher afgevallen

Beste forumleden, gaarne jullie adviezen.
Gisteren viel zonder evidente reden de onderste pusher van mijn Prometheus chrono gt eraf.
Zoals ik het zie moet die erop terug geschroefd worden.
Is dit simpel te doen of kan ik er beter me naar een horlogemaker?
Indien horlogemaker, wie is aanbevelingswaardig in de kop van Nord-Holland.
Ik heb wel eens gelezen over W&V in Alkmaar, zijn zij aan te raden, zijn er nog anderen?
Alvast bedankt voor de tips.




Ja, W&V is aan te raden.

Je kan het voorzichtig proberen lijkt me.
Het is een linksdraaiende schroefdraad dus wel de goede kant op draaien.
Grt,
Lone Ryder.

Maar dan moet je wel het achterdeksel losmaken natuurlijk, de hoekige knop ligt verzonken in de kast, dus van binnenuit vastschroeven.

Ik ging er mee naar een horlogemaker , de pusher mag er ten eerste al niet zomaar afvallen , dolle schroefdraad misschien ?? en de deksel zal er idd af moeten lijkt me , waardoor het horloge waarschijnlijk toch getest hoort te worden op waterdichtheid.
S6 i.i.g.

lone ryder Schreef:

Je kan het voorzichtig proberen lijkt me.
Het is een linksdraaiende schroefdraad dus wel de
goede kant op draaien.
Grt,
Lone Ryder.

Nee hoor het is gewwon rechtse draad , sorry , maar ik vrees dat de schroefdraad aan het eind/begin beschadigd is waardoor het idd lijkt alsof het linkse draad is.
Ter aanvulling , het uurwerk zal er ook ff uit moeten :sunglasses:
Bovendien zal bekeken moeten worden of het kleinspul ( veertje , rubbertje ,schijfje ) in de pusher nog aanwezig is ?
M.a.w op naar de horlogemaker B)-

Zoals Hub al zei:

Op naar de horlogemaker! Niet zelf lopen prutten, het valt er niet zomaar af.
En W&V is een goed adres (eigen ervaring).

zomaar een vraagje, zit er geen garantie meer op ?
en er is toch een forumlid dealer van die klokken …ik zou hem eens mailen misschien kan hij meer voor je doen , succes (tu)

Bedankt voor alle input.
Garantie zal niet, ik heb het horloge feb. 2012 van een forumlid overgenomen, kan goed zijn dat dat de dealer ís, zal zeker met hem contact opnemen.
Als er via die weg geen reparatie mogelijk is, zal naar W&V gaan, m.n. gezien de reactie van Hub zal ik er niet zelf aan beginnen.

rogo Schreef:

Bedankt voor alle input.
Garantie zal niet, ik heb het horloge feb. 2012
van een forumlid overgenomen, kan goed zijn dat
dat de dealer ís, zal zeker met hem contact
opnemen.
Als er via die weg geen reparatie mogelijk is, zal
naar W&V gaan, m.n. gezien de reactie van Hub zal
ik er niet zelf aan beginnen.

Probeer hhe eens een mailtje te sturen (tu)

Update.
Mede op advies van hhe (Hans) contact gehad met Prometheus, kan het horloge ter reparatie opsturen, naar Portugal.
Wordt vervolgd.

Update:

Bleek na contact met Prometheus dat het horloge inderdaad onder garantie gerepareerd kon worden, in Portugal.
Moest echter nog voor een ander horloge naar een horlogemaker, gezien jullie adviezen werd dat W&V, aldaar gelijk gevraagd voor de Prometheus.
Inderdaad prettig en goed geholpen tegen een schappelijke prijs, daarbij redelijke koffie en goede (hardrock)muziek op de achtergrond.
Er moest inderdaad nog wat kleinmateriaal in, zoals Hub al had gesuggereerd!
Kortom, zeer tevreden en veel makelijker dan het opsturen naar Portugal.

rogo Schreef:

Update:

Bleek na contact met Prometheus dat het horloge
inderdaad onder garantie gerepareerd kon worden,
in Portugal.
Moest echter nog voor een ander horloge naar een
horlogemaker, gezien jullie adviezen werd dat W&V,
aldaar gelijk gevraagd voor de Prometheus.
Inderdaad prettig en goed geholpen tegen een
schappelijke prijs, daarbij redelijke koffie en
goede (hardrock)muziek op de achtergrond.
Er moest inderdaad nog wat kleinmateriaal in,
zoals Hub al had gesuggereerd!
Kortom, zeer tevreden en veel makelijker dan het
opsturen naar Portugal.

Nu nog een Nespresso apparaat daar en dan is het top? :smiley:

Thx voor de update. Eind goed al goed.