Pushpin klikt

Ik heb gisteren een horlogeband vervangen.
Dat ging zonder enig probleem. Maar ik merk nu dat wanneer ik aan een kant op de band (bij de Pushpin) druk, ik een klik hoor. Als ik er op druk, klinkt er een klik en wanneer ik de band loslaat klinkt er een klik.
Voor zover ik kan zien, zit de band wel gewoon vast.

Iemand een idee of dit kwaad kan?

Heb ik ook bij een van mijn horloges. Volgens mij gaat het wel goed, want ik heb het al een tijdje, maar ik lees wel even mee…

Ik heb het ook bij een van mijn horloges. Ik denk dat het zelf komt door de verkeerde maat pushpins

Ik heb het met OEM pushpins, dus dat kan het (in mijn geval) niet zijn.

Ik heb de band gekocht bij horlogeband.com De pushpins werden meegeleverd. Denk niet dat zij slechte kwaliteit of de verkeerde maat leveren. Overigens heb ik ook niet het idee dat het een verkeerde maat is. Ze zitten stevig

En als je de pin er zonder band in doet? Klikt het dan ook nog steeds als je er druk op uitoefent?

Gewoon even flink aan rammelen en kijken of ie losschiet.

1 like

Vaak zit er wat speling in. Veel pushpins hebben 0,8 mm punten. Veel horloges hebben 0,9 mm gaten. Die speling hoor je soms als je er op drukt. Kan verder geen kwaad. Al zal er eerder slijtage optreden in de lugholes, na jaren dragen.
Goede merk pushpins hebben wel 0,9 mm punten.

Welke lugbreedte? Mischien heb ik wel betere pushpins voor je.

Ko

2 likes

Nog niet uitgeprobeerd. Even weer de tijd vinden om de band weer los te halen.

Gerammeld. Band blijft goed zitten. Zit ook geen speling oid in.

Dank voor de tip en het aanbod.
Het horloge is van Oris. Ik heb de originele pushpins nagemeten en die hebben een diameter van 0,8mm.
Ben bang dat pushpins van 0,9mm niet gaan passen.
Ik zal binnenkort de pushpins die bij de band zijn geleverd nameten. kijken of die ook 0,8mm zijn.

Nee kan geen kwaad.

Er is in het “afgelopen jaar” al een topic over geweest. Ik kan me niet herinneren wat de conclusie nou was, behalve dat het niet schadelijk was.

Elf.