Pushpin vast in sluiting

Hi,

De pushpin van m’n Breitling zit muurvast in de sluiting. WD40 haalt niets uit, de ultrasoon ook niet. Geeft vanaf beide kanten niet mee.

Hebben jullie nog opties om de pushpin los te krijgen? Zou de band graag op maat maken…

1 like

Ponsje pakken en met een hamer zachtjes tikken

2 likes

de linkerkant hoeft toch niet los bij het opmaat maken, of gaat het om de rechterkant voor de fijn afstelling?

Yes, ik heb de fijnafstelling nodig om 'm goed om de pols te krijgen

Misschien in de vriezer leggen en dan nog eens proberen. Als dat niet werkt zou je de procedure kunnen herhalen maar dan met heet water :thinking:
Het idee is dat de pushpin en de sluiting verschillend krimpen/uitzetten

1 like

Drupje wd-40 helpt misschien

Stomme vraag misschien, maar heb je de andere kant al geprobeerd?

Laat maar beide kanten geven niet lees ik.
Misschien met een stevige naald erop en dan een zachte tik met een hamer?

:arrow_down:

:thinking:

Zou ik zelf niet aan denken, maar dit geef ik wel een goede kans.

Of nachtje laten weken in nagellakremover, wasbenzine ofzo. Dan lost de troep misschien op - als ‘troep’ de oorzaak is - en komt 'ie los @stefanodibosso.

2 likes

Diepvriezer is geen oplossing in mijn ogen, wat @Jero1 al zegt een tikje op de kop van de pushpin en dan zal hij wel in elkaar schuiven. Eventueel zal hij ingeschoven blijven zitten.

Ultrasoon kan dan ook nog de oplossing zijn

2 likes

:thinking:

2 likes

Met een bracelet pin tooltje. Er zitten nog twee andere pushpins in waar al op gehamerd is zo te zien. Deze kun je gewoon doorknippen en dan de twee helften met een tangetje voorzichtig verwijderen.

2 likes

Ik zou er een Bergeon pinnetje aan opofferen (zijn niet duur). Die zijn hol aan de kopse kant en schieten niet weg wanneer je hem op de pushpin zet. Daarnaast zijn ze van goed materiaal en buigen/knikken niet wanneer je er een klap op geeft. Op de pushpin zetten en tikken met een vrij lichte stalen hamertje zodat je impact krijgt.

Koelkast/verwarmen heeft niet zoveel nut mijns inziens omdat het pinnetje gewoon vastroest of gerot in de pushpin zit.

Succes! :muscle:

1 like

Er is ook een professionele ultrasoon die veel krachtiger is dan die dingen van €20,- verwacht niet dat de TS zo’n bad thuis heeft staan, goed verwarmd bad doet de meeste push pinnen wel los komen.

Anders dan maar iets harder tikken met een juiste pons en de push pin vervangen

4 likes

Doorknippen en nieuwe monteren?

2 likes

Kijk eens naar de foto… doorknippen gaat niet, kunt er niet bij met je tang, kan nergens tussen

Zijn de pins wel in de uitgestrekte stand in de gaatjes geklikt? Heeft de gesp geen duw gekregen waardoor de hele pin geblokkeerd zit ? Wat al samengeperst is kan niet nog meer ingedrukt worden. Twee platte tangetjes omwikkelen met tape en net naast de pin links en rechts een lichte buitenwaartse druk zetten . Zien of ze vrijer bewegen en dan weet je het wel. Anders uitboren.

Excuus. Lezen is ook een vak.

2 likes

Bedankt voor jullie suggesties! Ik ben gisteren maar even gestopt met knutselen: ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik op een gegeven moment dingen ga slopen :joy:

Geprobeerd, maar ook hier: van beide kanten geen beweging.

Hier kon ik me nou goed in vinden. Pin tooltje is nu verbogen, en dan bedoel ik niet de pin zelf, maar het gehele tooltje… Écht vast dus haha.

Eens, ik heb zo’n goedkope.

Precies…

Conclusie: ik heb zwaarder geschut nodig, als in iemand met zwaarder geschut. Toevallig iemand in de buurt van Den Haag die mij hiermee zou kunnen helpen? Uitboren/professionele ultrasoon o.i.d.?

PB gestuurd. :slightly_smiling_face:

Geen garanties dat het werkt maar toch deel ik het.

Ik zou de sluiting goed vastpakken, liefst met twee handen, en hierna van dichtbij wat liefkozende woorden fluisteren. Zo heb ik menig spul weten los te krijgen.

Een likje aan een oorlel kan het proces versnellen. Maar daar is hier geen sprake van.

5 likes