Pushpin vraagje

Alwetenden (of niet) van die magische forum. Ik heb even een vraag. Weet iemand waar je deze pushpin kan verkrijgen? Is van de originele band van de Orient Saturation Diver. Is het pinnetje welke de ene band aan de andere linkt. Alvast bedankt voor het meedenken en voor de evt oplossingen. Gr ted.

IMG_20201128_144235|375x500

Past hier geen normale pushpin in?
Weet je de maat?

1 like

Nee, helaas weet ik die niet. Is overigens ook een dikkere dan normaal. Moet de boel bij elkaar houden laat maar zeggen :sweat_smile:

Dan zou ik even naar de plaatselijke juwelier gaan.
Ik had ook een Pushpin nodig voor een stalen band, en er daar zijn zo veel verschillende in.
3 juweliers en zelfs de AD hadden hem niet op voorraad.
Ze hebben hem nu maar besteld.
Moet echt wel goed aansluiten.
Speling op je metalen band is niet fijn.

1 like

Nee klopt, deze is gewoon kwijtgeraakt ergens in de strijd :wink:. Ik wacht nog even een paar mensen af (als die er zijn) en ga nog even ergens anders info inwinnen. Bedankt tot nu toe.

1 like

Ik zou even het gat opmeten en dan kun je op de baai meestal wel een 1,5mm of 2,0mm vinden.

1 like

Top. Ga ik ff naar kijken.

Ik heb de volgende diktes liggen;
1,5 mm
1,78 mm
2,0 mm

Als je de lengte (breedte sluiting) weet, stuur ik je de juiste op.
Kost je alleen de postzegel.

Laat maar weten.

:slightly_smiling_face:

3 likes

Het beste werkt een pushpin zonder kraag. Eventueel het teveel aan lengte even wegvijlen.
Eerst passen en weer losnemen en vijlen.

Zo eentje moet je volgens mij hebben. En dan inderdaad wat Inca zegt de puntjes wellicht een beetje vijlen.
uni1824_pic1_cmyk

2 likes

Eh ja, die ik heb liggen zijn met een kraag. Maar ik denk wel dat het gaat, uit ervaring.

1 like