Pushpins, passend voor drilled lugs

Mijn Seiko Monster en New Turtle hebben drilled lugs en standaard worden de horloges geleverd met de dikke pushpins van Seiko. Maar voor sommige banden (oa mesh) moet er een wat dunner pushpin in en nu is het probleem dat sommige pushpins zo dun zijn dat ze door de drilled lugs vallen.

Dus de vraag is, welke puspins passen hier wel en waar te vinden?

Thanks!

Heeft Rob ze niet? www.monsterwatches.nl

Nooit problemen mee gehad met standaard 1,5mm(?) springbars bij mijn Seiko monster. Voor een mesh en PU band heb ik ze nodig gezien de 2,5mm fat bars niet passen.

Het lijkt ook wel alsof de drilled lugs van de Turtle net een beetje groter zijn dan die van het Monster.

Welke standaard 22mm pins passen dus op de Turtle?

Heb Rob net ff een berichtje gestuurd, Bedankt voor de tip, niet aangedacht :wink:

1 like

Hier kun je ook ff kijken, moet je wel weten wat je nodig hebt :wink::grinning:

http://www.uhrband24.com/spring-bars-for-watchbands-c-25.html

Zelfde probleem gehad met m’n PloProf. De oplossing was uiteindelijk ‘shoulderless spring bars’ (verkrijgbaar in diverse diameters, met dikkere pennetjes dan standaard) bij Cousins.co.uk. Wel oppassen dat je ze niet per ongeluk op een horloge zonder drilled lugs gooit: dan kun je gaan zagen.

Opgelost, met de hulp van Rob (uiteraard ;))

Oud topic.

Maar waarom een nieuw topic aanmaken voor een oude vraag. Wie kan me helpen met dezelfde vraag… haha…

Nieuwe Turtle op rubber overgenomen hier op het forum en wil graag nieuwe pushpins. Deze dingen zijn echt vreselijk. Constant een “knikkend” geluid bij bewegen van je pols.

Wie weet welke ik moet hebben?

Alvast bedankt :raised_hands:t2:

Kijk eens bij watchgecko, die heeft dunnere pins met dikke tips. Past misschien wat beter.

1 like

Thanks man.

Ff snel wat reviews door gelezen en besteld.
Top!

1 like