Heef iemand ervaring met het verwijderen van PVD? Ik heb gelezen dat zoutzuur 32% kan helpen, ook via elektroplating dat dit zou lukken?
Wie heeft ervaring en waarmee?
Heef iemand ervaring met het verwijderen van PVD? Ik heb gelezen dat zoutzuur 32% kan helpen, ook via elektroplating dat dit zou lukken?
Wie heeft ervaring en waarmee?
Kan me even niet herinneren wie, maar iemand hier heeft zijn Squale 50 atmos, die normaliter ook een pvd coating heeft, laten ‘beadblasten’. De kast krijgt daardoor een mat grijze look, waar je wel van moet houden. Zelf vond ik dat zeer geslaagd.
Succes, en uit nieuwsgierigheid, om welk horloge gaat het?
gr, HJR
beadblasten is overigens gewoon (glasparel)stralen.
we moeten het niet interessanter laten klinken dan het is.
lijkt me overigens ook de beste optie
Beadblasten kan inderdaad, maar dan wordt het oppervlak ook direct mat. Misschien kan Jan Ubels je helpen.
klopt, beadblasten weet ik dat kan, maar kleine hoekjes aan de kast kunnen zo licht afgerond worden.
Ik had volgende zaken gevonden op het net:
Op dit forum heb ik 2 topics gevonden echter nooit zonder een eindresultaat. Dit is zeker mogelijk.
Dit is de gebeadblaste Squale. Was voorheen dus pvd zwart en is nu mooi egaal donkergrijs. Super tool!

@ts: Ik heb nu alleen deze foto, wil je een andere zend me dan even een pb.
Ja, die Squale was van mij: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,866882,866882#msg-866882. Ik vind het resultaat heel geslaagd. Forumlid lance_explorer heeft hem nu, die kan je een gebruikersreview geven.
Succes!
EDIT: hij was me net voor. 
Beadblasting geeft een goeie look, maar niet diegene die ik wens.
Mooie squale!
Enige andere voorstellen?
Misschien wat cru maar het werkt wel: schuurpapier.
Misschien wat cru maar het werkt wel:
schuurpapier.
Dat zou ik absoluut niet durven 
tenzij dat er hoekjes en kantjes aan zijn
de beste oplossing lijkt me aan de hand van een chemische reactie, maar heeft iemand dit reeds geprobeerd?
alle PVD topics omtrent mijn vragen lopen op een dood einde… 
tenzij dat er hoekjes en kantjes aan zijn
de beste oplossing lijkt me aan de hand van een
chemische reactie, maar heeft iemand dit reeds
geprobeerd?alle PVD topics omtrent mijn vragen lopen op een
dood einde…
In principe lopen niet alle topics dood, er is inmiddels een adres gevonden voor het aanbrengen van de coating. Volgens mij heb je dan ook het adres voor het ontcoaten? (door “elektroplating”). Zie dit topic:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1256772
. Tevens is Jan ook een horlogemaker, en kan dus op vakkundige wijze het horloge prepareren en nadien assembleren.
Succes.
Ik zal hen een mailtje sturen. Bedankt.
mailtje terug gehad van Jan Ubels, zij kunnen me niet helpen.
Enige opties? Niemand die bovengaande mogelijkheden geprobeerd heeft?
Polijsten kan ook. Verder zal het moeilijk worden denk ik omdat het een laagje ‘verf’ op de kast is.
Polijsten is geen optie.
Een chemische reactie lukt zeker, bovengaande opties zijn reeds geprobeerd maar ik vind er niet veel informatie over.
Beadblasting geeft een goeie look, maar niet
diegene die ik wens.
Mooie squale!
welko look wil je hebben?!