Sowieso! Nu je het weet blijf je je eraan storen.
Goede nieuws is dat je 5 jaar garantie hebt, dus hoppa … naar een Omega Service Center. Oh enne, wellicht kan André (@Horloge24) er ook nog iets zinnigs over zeggen c.q. je helpen.
De schakel vinger voor de minuutteller staat niet juist afgesteld tov de hartschijf. Is geen ex-centertje dat verdraaid kan worden maar met een speciale tool kan de vinger iets verdraaid worden.
Heb hiermee bij de 3861 nog geen ervaring opgedaan en vanwege de garantie zou ik hem insturen [ als ik het moet doen dan krijg ik de tijd niet vergoed en als het een productiefout is => dan alsnog insturen. Deze afstelling moet gecontroleerd worden bij de montage ]. Blijven ergeren aan iets is geen oplossing.
Mijn 1861 doet dit ook, pakweg bij 59,5 s. Blijft jammer want het is goed af te stellen, wel het handigst als dit al bij de opbouw van het uurwerk gecheckt/gecorrigeerd wordt. Ik ga mijn handen al helemaal niet branden aan een 3861. Laten fixen onder garantie…!
Even info/ervaring hier vragen gaat sneller dan naar de AD gaan… en op dit uur al zeker .
En ik wil zeker de QC of omega zelf niet zwart maken hoor!
Ik vroeg me eerder af of dit normaal is bij een chrono / of dat ik effectief eentje heb wat niet aan de normen kan voldoen waar ik uiteindelijk wel voor betaald heb.
Moet je naar de juwelier terug waar het horloge is gekocht? Of mag ik naar de dichtst bijzijnde juwelier gaan die via de website van omega terug te vinden is als een officieel service center?
(Ik vraag het omdat de juwelier anderhalf uur rijden is, en er andere dichterbij zijn 🫣)
Grote merken hebben vaker problemen met nieuwe of vernieuwde (in dit geval) chronograaf-werkjes. De eerste serie Breitling B01 is berucht. Heb een collega die echt al 6 keer terug geweest is.
Degelijke pre-sale research - ho maar, maar wel 4K meer vragen binnen 3 jaar voor die 3861 tegenover de 1861…
Door de garantietermijn van 5 jaar zijn alle ontwikkelingsfouten tegen het einde van die periode wel ontdekt en kun je hem waar nodig laten herstellen. Doen ze prima en je krijgt nog een mooie servicedoos ook . Bij mij was er laatst een liquid metal cijfer uit de keramische bezel gevallen bij mijn seamaster 300 heritage. Moet niet kunnen maar opgelost door een volledig nieuwe bezel (duur onderdeel). Waren geen kosten aan verbonden en gewoon gedaan bij de dichtstbijzijnde AD, waar ik hem niet gekocht heb.
Met mijn 3861 nog geen problemen…Wel net zitten kijken hoe die bij mij werkt. De minutenwijzer begint te bewegen rond 59 seconden maar zit pas op de minuut als de secondewijzer op 60 staat…
Met mijn 3861 nog geen problemen…Wel net zitten kijken hoe die bij mij werkt. De minutenwijzer begint te bewegen rond 59 seconden maar zit pas op de minuut als de secondewijzer op 60 staat…