Quartz, batterij erin en lopen maar, of toch niet

Ongelofelijk, ik kan nog geen Quartz klokje aan het lopen krijgen.
3 x een batterij er in gezet en het ding doet helemaal niets.
Het zijn wel wat oude batterijen maar die Quartz batterijtjes zijn toch lang houdbaar?

Zie ik iets heel anders over het hoofd ?

Vast wel iemand met een gouden of goede tip?

Probeer eerst even een nieuwe SR (silveroxide) batterij…

626 = 377

2 likes

Denk toch dat je - sorry, want cheapo en oude - batterijtjes niet goed meer zijn. Maar dit uurwerkje is ook niet voor de eeuwigheid gemaakt. Kan het van hieruit niet met zekerheid zeggen.

Gooi er eens een verse MuRata in om te beginnen. PB maar, ik heb er ruimschoots in huis van dit type. :innocent:

3 likes

Het recept voor te weinig jus.

2 likes

Even de kroon uittrekken en weer induwen, ook geprobeerd…? Je kunt hier zo te zien niet heel makkelijk de spoel raken, maar ja - het is wel heel dun koperdraad. Anyway, aanbod staat - je betaalt alleen de naar boven afgeronde porto.

2 likes

Heb er weinig verstand van, maar lees hier regelmatig dat je 2 contactpunten met elkaar moet verbinden na batterijwissel. Misschien hier ook het geval?

2 likes

Dan hebben we het meestal al over kwarts-chrono’s of met alarmfunctie…

1 like

Heb je een batterij/Quartz tester? Is wel handig met dit werk en kost je de kop niet…

2 likes

Voltmetertje zou al een mooi begin zijn.

1 like

Bij de Action voor 5 euro

1 like

Nee, die heb ik niet, ik kan ook niet alles hebben🥴

Wel praktisch hoor, niet elke nieuwe batterij is goed en als je zeker weet dat een batterij goed is kan je testen of het uurwerk het wel doet (tot op zekere hoogte). Voor nog geen €20 ben je klaar.

1 like

Thanks, ik ga het overwegen, ik heb immers nog meer Quartz horloges :white_check_mark:

1 like

Nieuwe batterij aanschaffen, bijvoorbeeld hier. En mocht dat niet baten: nieuw uurwerkje kost ± 8 euro inc. verzending. Kan dat nieuwe batterijtje daar in.

1 like

Bedankt, ik eerst maar eens de batterij proberen, daarna indien nog nodig optie twee. :+1:

1 like