Quartz batterij vervangen

Is waterdicht testen nodig? Anders lekker bij een horlogemaker voor 2 tientjes het batterijtje laten wisselen.

1 like

Heb ik ook laten doen :+1:

Huh, je doet toch ook een reisverzekering afsluiten als je op reis gaat. Op WR testen moet je niet bezuinigen.

1 like

Gelijk in maar horloge komt niet in contact met water

Aangetekend verzenden is tot €500 verzekerd en kost minder dan €10. Wesselink en Vreeker is absoluut een aanrader. Even vooraf mailen, ze reageren snel.

1 like

Ja. Maar horloge is duurder dan 500🤣

Water in horloge komt niet alleen als je er mee gaat zwemmen, handen wassen en afwassen zorgen eerder voor problemen.

1 like

Gelijk in

1 like

Deze quartz ook voor €15 van een nieuwe batterij laten voorzien bij de lokale juwelier. Toen ik thuis het alarm wilde testen (bovenste knopje uittrekken) kwam ie in z’n geheel naar buiten! Oeps, vergeten vast te draaien, slordig…

1 like

Die heb ik ook. Ik heb laatst zelf de batterij vervangen en dat was goed te doen. Wat jamner is aan dit ding is dat er bijna geen bandjes voor te vinden zijn.

2 likes

Als de pakkingen nog oké zijn waarom dan? Als je horloge veel in contact komt met water uiteraard, maar een dameshorloge die eigenlijk niet in contact komt met water zal die paar spetters echt wel overleven van het handen wassen.

Vorige week nog een batterij laten wisselen in mij GS, pakkingen waren nog goed en worden bij volgende wissel een keer meegenomen maar ook dat horloge komt amper in contact met water.

€30 bij SL Design in den Haag. Prima service, met origineel Omega gereedschap en getest.

Ik heb al meerdere horloges laten voorzien van een nieuw batterijtje daar.

3 likes

Ook Omega Certified dus exact dezelfde prijzen. :man_shrugging: Da’s verplicht voor ze.

2 likes

Klopt Petra, er zijn maar 2 officiële Tissot banden, RVS en leer. Met leer ben ik begonnen na de aankoop in 2004 maar deze sleet snel aan de binnenkant. Daarna RVS los bijbesteld en die is er nooit meer af gegaan.

1 like

De prijs is niet verplicht maar een advies prijs waar je wel onder mag gaan zitten maar niet hoger.

Die banden sleten opmerkelijk snel, ja. Dat zo’n RVS band bestond, wist ik niet. Ik ga nog eens rondkijken.

Om welk model Omega gast het? Waarschijnlijk een uitvoering met een gouden kroon die dan ook vervangen wordt. Prijs is niet voor alleen batterij en wd test maar inclusief vervangen van alle pakkingen, ultrasoon reinigen van band en kast maar ook testen van het uurwerk op stroomverbruik en aanloopspanning. Dit geeft een indruk over de conditie en is meer dan een lege batterij vervangen en hopen dat het horloge weer feilloos functioneert.

2 likes

Seamaster aqua terra quartz dames model

Hier is een modificatie in de kroon en tube van toepassing ( worden beide vervangen) Is een eenmalige ingreep waardoor de afdichting verbeterd. Deze onderdelen alleen komen op meer dan €70,-