Ik ben me een beetje aan het orienteren op quartz batterijen. Zit er aan te denken om een samengesteld assortiment aan te schaffen, zodat ik batterijtjes van diverse horloges kan vervangen.
Het eerste dat me opvalt is het enorme prijsverschil. 2 Losse Renata batterijen kosten bijv. rond de 1,5 Euro, terwijl ik ook een assortiment van 40 verschillende horloge batterijen voor rond de 5 Euro kan kopen.
Zit hier zo’n kwaliteitsverschil in dan?
Iemand nog goede tips in deze, of weet iemand een interessant adres om een assortiment te bestellen?
Ik ben me een beetje aan het orienteren op quartz
batterijen. Zit er aan te denken om een
samengesteld assortiment aan te schaffen, zodat ik
batterijtjes van diverse horloges kan vervangen.
Het eerste dat me opvalt is het enorme
prijsverschil. 2 Losse Renata batterijen kosten
bijv. rond de 1,5 Euro, terwijl ik ook een
assortiment van 40 verschillende horloge
batterijen voor rond de 5 Euro kan kopen.
Zit hier zo’n kwaliteitsverschil in dan?
Iemand nog goede tips in deze, of weet iemand een
interessant adres om een assortiment te bestellen?
Ik ben meer een liefhebber van mechanische/automatische horloge, maar heb ook wat batterijhorloges. Ik koop een doosje van Renata op eBay. Kom wel eens voordelige acties tegen van 5 euro voor 10. Dat is 50 cent per stuk
Maar waar vosman het over had, van die 5 euro voor een hele zak vol, ben ik ook een beetje huiverig. OK, het is geen Royal Oak, maar als een batterijtje gaat lekken in m’n Rado, wordt ik er ook niet vrolijk van.
Bedoel je met goedkope sets, zo een zak/doos met van alles en nog wat?
Maar ik ben het wel met je eens dat goedkoop echt duurkoop wordt als een batterij gaat lekken of zo. Op zich is 50 cent per batterij ook niet veel, maar als je er bijv. 100 wilt kopen gaat het toch weer om 50 Euro …
Maar ik ben het wel met je eens dat goedkoop echt
duurkoop wordt als een batterij gaat lekken of zo.
Op zich is 50 cent per batterij ook niet veel,
maar als je er bijv. 100 wilt kopen gaat het toch
weer om 50 Euro …
50 euro voor de rest van je hele leven is ook niet veel
Ik koop vaker van dat soort assortimentjes in een blisterpak. Ik heb ze al gebruikt voor o.a. oude zakcomputertjes (een andere hobby), mijn Polar HRM, keukenwekker…
Nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij komen ze allemaal uit dezelfde fabrieken.
ik koop ze ook in een blister en nog nooit problemen gehad, maar als ik een echte dure klok had, zou ik toch idd het advies volgen om bijv Seiko batterijen te kopen.