Ik denk dat we het allemaal wel eens ervaren hebben,
je doet online een nieuwe aankoop, unboxed die zooi
en “pollens” loopt die secondewijzer nergens op
of zelfs maar gedeeltelijk naast de indices/index.
maar is dat dan exemplarisch of merk-eigen,
of is het zowiezo een dealbreaker bij een nieuwe aankoop van dat merk ?
mijn nauwkeurigste quartz is wat dit betreft toch wel Citizen / Fossil en Casio hoewel je bij Casio soms pech kunt hebben.
Ook een puntje is dat Citizen/Miyota quartz vaak gebruikt wordt in “plakmerken” zou Citizen/Miyota deze uurwerkjes
dan minder goed afwerken ?
Het is dan ook een behoorlijk oud model Armani AR-1743M ik heb er nog nooit een op Google teruggezien,
waarschijnlijk golden toen ook nog de oude regels,
Geen idee trouwens of er een Swiss Ronda of een Miyota o.i.d. inzit.
Helaas maar waar, zelfs horloges die het eigenlijk niet eens waard zijn om na te maken daar zijn replica’s van te vinden.
Ik ben bang dat bovenstaande Armani geen originele is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Zeer irritant is dat, sprokkel wat gereedschap bij elkaar en maak het horloge open, trekt de wijzers er af en plaats ze correct weer terug. Zo moeilijk is het niet…