Quartz Geneve zakhorloge

Hallo

Ik heb pas een Quartz Geneve zakhorloge gekregen. Erg leuk dingetje. Maar nu staat er onderin MEC en MOVT, en ik vroeg me af wat deze letters betekenen? Iemand een idee?

movt staat voor ‘movement’ en geeft dus info over het soort uurwerk en haar herkomst. MEC weet ik niet.

Ik stel me iets voor als: MEChanical MOVemenT, maar ja, je hebt het over een quartz uurwerk…

Okee, dank je voor je snelle reactie!

Iemand die weet waar MEC dan voor staat?

Is dat iets ergs dan?

Bubba Schreef:

Is dat iets ergs dan?

Nee, maar ik begrijp het dan niet:) Een mechanisch uurwerk is nl geen quartz uurwerk.

Nou, het is wel een mechanisch uurwerk hoor :wink:

Moet hem een keer schudden wil hij starten, en vervolgens opdraaien om hem op gang te houden. Geen batterij nodig dus. Zou niet weten wat mechanischer is dan dat :wink:

Echter staat Quartz alleen op het garantiebewijs. Het uurwerk bevat alleen ‘Geneve’.

Als het zo is zoals je het beschrijft dan heb je inderdaad te maken met een mechanische klok, en zal MEC met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor mechanical staan :smiley:

Dan heb je een verkeerd garantiebewijs :S:+

Nou, MEChanical MOVemenT dus? Klinkt logisch.

Bedankt iedereen! En dat garantiebewijs zit wel goed, ben toch niet van plan hem weg te doen :wink:

Als je de klok niet weg gaat doen kun je de aankoopbon weggooien :P…echter het garantiebewijs: als 'ie nou stuk gaat heb je de verkeerde. Als het niet te veel moeite is zou ik het even checken bij de verkoper :wink:

Hij is in Portugal voor me gekocht. Nu vind ik het hélemaal niet erg om daar even naar toe te gaan, maar toch is het een beetje onhandig :wink:

Bubba Schreef:

Nou, het is wel een mechanisch uurwerk hoor :wink:

Nou, dan is het helemaal duidelijk:D