Overigens is 'ie hier dan wel in balans. Ik snap ook niet dat ze niet iets van deze stijl overnemen in de nieuwere series:
Eens. En ik vind het overigens ook zo veel mooier wanneer er slechts Grand Seiko op de wijzerplaat staat en Seiko achterwege wordt gelaten.
Deze. Vanwege de vorm van de kast.
207
Bedankt voor de reacties dusver!
Ook bedankt voor de suggestie van de champagne plaat, op onderstaande foto (ook niet van mij) komt deze kleur meer naar voren tov zwart.
Blauwe seconde wijzer is ook erg fraai… Daarnaast ook blauwe versie
Zo jammer dat het datum venster bij deze modellen wit is…
Die onbalans stoort je dus niet?
Voor mij liever de champagner SBGX263.
Maar of het nu de 263, 261 of 265 is, ze zijn allemaal prachtig en perfect geproportioneerd.
37 x 10mm met 100m WR. Nuffsaid.
gaat uw mond spoelen!
Dat de oude dial met Seiko en onder de wijzers GS Grand Seiko beter was is allemaal prima. Ik zou liever de versie hebben waarvan ik de foto plaatste, die van @daffie, maar aan de kastafmetingen hebben ze niks fout gedaan. Wel jammer van die 19mm lugs.
Eigenlijk is dat direct m’n probleem met Grand Seiko: Ze verneuken er altijd wel iets aan, nu ik er nader over nadenk. Waarom kunnen ze perfecte SARB’s bouwen voor 300 Euro, maar in de hele GS lijn voor onder de 14000 Euro niks wat ik echt wil kopen?
Vergeet de 297 niet
Als je de jouwe ooit na het vakantiegeld kwijt wilt omwille van die lullige, lelijke plaat, wil ik je er voor een zacht prijsje wel vanaf helpen.
Ik zie de onbalans ook, bij de oude modellen vind ik de hoeveelheid Seiko weer storend (Seiko, Grand Seiko en GS op een plaat). Dit laatste vind ik dan weer meer storend.
Onderstaande model lost dit wat mij betreft in alles op (tekst onderaan de plaat, donkere datumschijf en mooie kastvorm)
Echter zover ik weet nog niet op de markt en aanzienlijk duurder dan eerder genoemde modellen.
Ik heb het niet over de kastafmetingen, 19mm lugs kan ik nog prima mee leven maar die onbalans van de wijzerplaten…
Als ik dit als ontwerp zou hebben ingeleverd op school dan zou ik met een dikke onvoldoende het klaslokaal zijn uitgelopen!
Maar wat je zegt; waarom ze het wel kunnen met de SAR(B)(X) range is mij ook een volslagen raadsel…
ik zet je op de lijst…je bent nr 3.
Ps 19mm lugs…te breed wat jou betreft? Of onhandig tussenformaat…ipv 18 of 20…
Dat dus. Moeilijk een NATOotje voor te scoren.
Yup. Seiko anno 2018 is geen Seiko anno 2012.
Het kan hier beter maar het kan ook slechter
Brrr…
Helaas… en mijn schooldagen liggen al veel langer dan dat achter me, old school is gewoon beter!
Old school baby!