Komende maand gaat er hoogst waarschijnlijk een quartz Grand Seiko komen. Ik realiseer mijzelf dat quartz of GS niet naar ieders smaak is, toch is mijn keuze hier op gevallen. De kanshebbers (niet mijn foto’s);
Voor mijzelf is er geen duidelijke voorkeur. De sbgx heeft een mooie maat (met name kleinere maten doen mij de laatste tijd meer). De sbgv223 heeft mooiere indexen naar mijn mening, maar is weer wat groter. Tot slot vind ik de kastvorm van de sbgv207 erg mooi, ben er alleen nog niet uit wat ik van de bracelet vind (5 link tov 3 link bij de andere modellen).
Welke zou jullie voorkeur hebben en waarom?
Geen van alle drie, als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een model van voor de ‘afsplitsing’, de wijzerplaten van deze nieuwe modellen vind ik totaal niet in balans.
Vervang de ‘2’ in de modelaanduiding met een ‘0’ en dan heb je ze te pakken.
Die van @daffie is heel mooi in balans qua wijzerplaat, die zwarte zijn echt verschrikkelijk slecht vanuit een grafisch perspectief. Ik snap het werkelijk niet hoe je het voor elkaar krijgt als ontwerper.
Het kan zo simpel zijn (deze photoshop heb ik al eens eerder geplaatst). Zo kan het dus ook:
Vergelijk eens goed de twee foto’s die ik post. GS en Grand Seiko samen bovenaan de wijzerplaat waardoor het ontwerp “top zwaar” wordt en naar 1 kant neigt.
De photoshop die ik eerst toonde trekt die 2 elementen uit elkaar waardoor er een betere balans ontstaat.
Mijn commentaar is puur vanuit een grafisch perfectief gezien. NIets mis met (grand) Seiko, de uurwerken, kastafwerking etc. etc.
Een trucje om een goed grafisch ontwerp te herkennen is overigens om een ontwerp op zijn kop te houden en/ of het door je oogharen te bekijken. Dan vallen dingen vaak beter op
Niet mis met de kleuren (al vind ik die van jou de mooiste) maar de onbalans stoort mij als graficus enorm (voor het geval dit nog niet was opgevallen )