Quartz Grand Seiko

Komende maand gaat er hoogst waarschijnlijk een quartz Grand Seiko komen. Ik realiseer mijzelf dat quartz of GS niet naar ieders smaak is, toch is mijn keuze hier op gevallen. De kanshebbers (niet mijn foto’s);

Sbgx261

Sbgv223
sbgv223_01-510x393

Sbgv207

Voor mijzelf is er geen duidelijke voorkeur. De sbgx heeft een mooie maat (met name kleinere maten doen mij de laatste tijd meer). De sbgv223 heeft mooiere indexen naar mijn mening, maar is weer wat groter. Tot slot vind ik de kastvorm van de sbgv207 erg mooi, ben er alleen nog niet uit wat ik van de bracelet vind (5 link tov 3 link bij de andere modellen).
Welke zou jullie voorkeur hebben en waarom?

9 likes

Moet hij zwart zijn? Er zijn ook fenominabele champagne-kleurige GS quartzen.

Ik zou overigens voor de 207 gaan. Doet heerlijk denken aan vintage King Seiko’s :smiley:

1 like

De 207 vind ik de mooiste.Succes met je keuze.

1 like

Van de 3 die jij aangeeft vind ik de kastvorm van de eerste twee mooier…meer klassieke lijnen.

Ik kan dit sinds gisteren beamen…mijn Grand Seiko SGBX063 met champagne dial en 37mm.

22 likes

Schitterend deze. Die in de eerste post vind ik persoonlijk ontzettend saai.

4 likes

Hier sluit ik me volledig bij aan.

1 like

Geen van alle drie, als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een model van voor de ‘afsplitsing’, de wijzerplaten van deze nieuwe modellen vind ik totaal niet in balans.

Vervang de ‘2’ in de modelaanduiding met een ‘0’ en dan heb je ze te pakken.

1 like

Die van @daffie is heel mooi in balans qua wijzerplaat, die zwarte zijn echt verschrikkelijk slecht vanuit een grafisch perspectief. Ik snap het werkelijk niet hoe je het voor elkaar krijgt als ontwerper.

Het kan zo simpel zijn (deze photoshop heb ik al eens eerder geplaatst). Zo kan het dus ook:

5 likes

Ook zeer mooi idd met witte (‘snowflake’) dial :ok_hand:

Of een mooie donkergroene?

6 likes

Let op hè? Dit is wat de meester ontwerper er van bakte: :-1:

Zelfde disproporties als de zwarte plaat :frowning:

2 likes

Die blijft ook prachtig…de donkergroene kleur dial is geweldig mooi. :ok_hand:

Ps mooie foto Rik :+1:

Zelfde probleem qua ontwerp van de wijzerplaat. Hoe mooi de kleur ook mag zijn, dit is kleuterschool werk in grafisch opzicht…

Sorry…maar wil je eens uitleggen in detail wat je nu precies bedoeld en wat er zo enorm verkeerd aan is?

:thinking:

3 likes

Vergelijk eens goed de twee foto’s die ik post. GS en Grand Seiko samen bovenaan de wijzerplaat waardoor het ontwerp “top zwaar” wordt en naar 1 kant neigt.

De photoshop die ik eerst toonde trekt die 2 elementen uit elkaar waardoor er een betere balans ontstaat.

Mijn commentaar is puur vanuit een grafisch perfectief gezien. NIets mis met (grand) Seiko, de uurwerken, kastafwerking etc. etc.

Een trucje om een goed grafisch ontwerp te herkennen is overigens om een ontwerp op zijn kop te houden en/ of het door je oogharen te bekijken. Dan vallen dingen vaak beter op :wink:

4 likes

Ik vind de kast van de 207 het mooiste. Die lijkt de typische King Seiko kast te hebben, echt prachtig.

5 likes

Helemaal eens. En ja, ik kan beamen dat die van @daffie volkomen in balans is. :wink:

2 likes

Sjeez ja natuurlijk had ik dat gezien :joy: …en het klopt wat je zegt uiteraard. Beter in balans indien verticaal gescheiden.

Het ging mij overigens puur over de kleur wijzerplaat…zowel wit als donkergroen ook gewoon erg mooi…en veel sjieker dan zwart imo.

1 like

Yes you can! :+1::laughing:

1 like

Niet mis met de kleuren (al vind ik die van jou de mooiste) maar de onbalans stoort mij als graficus enorm (voor het geval dit nog niet was opgevallen :blush:)

1 like