Beste mensen heb op de rommelmarkt in Delft een quartz horloge gekocht.
Ik heb dit horloge gekocht omdat ik een vegelijkbaar horloge bezat toen 13 jaar oud was.Dit was in ongeveer 1977.Volgens mij was dit het eerste quartz horloge op de markt.OP de kast staat aan de achterkant :water resistant stanless steel;op het ijzeren bandje staat stanlesss steel.Verder kan ik nergens een merknaam ontdekken.verder zit er een knop op waaneer je op deze knop drukt gaan heel even de cyfertjes aan waardoor je de tijd kunt aflezen als je nogmaals drukt komt de dag en maand in beeld.de cyfers bestaan uit 4x 8 waarvan de nummers paars oplichten.Nu hoor ik jullie denken plaats een foto maar ik ben niet zo handig met computers.vr gr Nielsk
een foto zou leuk zijn.
Beste Niels,
Uit je verhaal begrijp ik dat je graag het merk van dit horloge zou willen weten ?
Aangezien de beschrijving echt te onvolledig is vrees ik dat je in ieder geval foto’s zal moeten plaatsen.
Uitleg hierover vind je hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
Ik ben in ieder geval erg nieuwschierig, ik draag vintage lcd’s (of toch een ‘gewone’ quartz in jouw geval?) een warm hart toe.
Ik heb het vage vermoeden, dat het een led horloge betreft.
Lijkt inderdaad een LED horloge. De voorgangers van de lcd horloges
Die waren er begin jaren '70 ook al, ik denk dat 1977 zelfs vrij laat is voor een led horloge! Wel leuk dat je zoiets op de kop tikt, op een rommelmarkt, en werkend zelfs! Ze worden trouwens weer nieuw gemaakt, maar dat is vaak niet zo’n goede kwaliteit.