Quartz horloges/Quartz crisis ondergang of redding van de Zwitserse Mechanische horloge industrie?

Mooi voorbeeld. Doet me denken aan koffiebrander D.E. die de Senseo een bedreiging vond voor hun zgn. “gootsteenkoffie” en daarom geen samenwerking met phillips wilde. Koffie die mensen weggooien omdat ze teveel gezet hebben zou dan verdwijnen. Overigens bestaat er wel degelijk een ziel. Maar misschien niet voor wie er niet in gelooft😜

Wat natuurlijk ook geldt voor de onzichtbare roze eenhoorn.

2 likes

Ik zag laatst Rhaegal vliegen. Echt!

1 like

Gek genoeg zie ik die nu weer bijna nooit; daar moet je kennelijk een speciale aanleg voor hebben.
Maar alle gekheid op één stokje dan; uit onderzoek blijkt dat onze waarneming vrijwel uitsluitend op ilussie is gebaseerd en vooral voorkomt uit een soort van collectieve psychose.

Niet mee eens. Voor vele van ons liefhebbers is de aantrekkingskracht van horloges de mechaniek, vakmanschap, precisie, techniek, afwerking, etc.
Een auto liefhebber wordt nou eenmaal ook enthousiaster van een Porsche dan van een Fiat Multipla of meer enthousiast van een Ferrari V8 motor dan van een Prius hybride naaimachine. Zo werkt het met horloges.

Oordeel zelf:
IWC Quartz uurwerk

Omega mechanisch uurwerk (handopwinder)

Hier onder nog een voorbeeld van een hoogwaardig Quartz uurwerk van Seiko versus mechanisch uurwerk van PP

Real watches don’t tick they glide :sunglasses: :+1:

Tijd voor een Seiko springdrive dus, of een Bulova :sunglasses:

3 likes

Erg mooi inderdaad! Ik heb een Eterna Sonic Electronic ESA9162 met stemvork uurwerk. Net als springdrive vloeiende zwevende wijver, so cool :sunglasses:

…helaas zonder ziel :rofl:

Stemvork uurwerk geen Quartz :wink:. Zit heel veel muziek in Stemvork uurwerken. Tikken niet naar zoemt.

Oh dus alles heeft een ziel, behalve quartz ?
Snap m. :smile:

Of dat met de komst van Tesla, een ronkende V8 motor niet meer leuk is.
Of zou iemand z’n Rolex wegdoen voor een smartwatch?
Z’n vriendin, voor een siliconenpop?

Quartz heeft er voor gezorgd, dat alleen het luxe segment uit de Alpen het overleeft heeft. De Roal Oak is een mooi voorbeeld.

1 like

Ok. De metaforen zijn gearriveerd…
300px-Dampflokomotive_897513

20181227_235447

Nog niet eerder gezien deze :stuck_out_tongue_winking_eye:. Ik zat er op de wachten.

I rest my case.

Note: het is maar een mening he. Ik zou er geen seconde minder om slapen als ik jou was :wink::+1:

Ik heb een 911 en een prius. Maar reken maar dat de aandrijflijn van de plug in hybride prius ingenieuzer is dan die van de porsche, en dat er meer r&d aan ten grondslag ligt. Ze hebben alleen andere doelen. En die doelen zijn voor Porsche eenvoudiger te halen dan voor Toyota.

Ik kan van beide aandrijflijnen genieten, elk op hun eigen manier. Omdat ze beide een passie voor techniek representeren.

Waar ik niet warm van word, is de zoveelste 13-in-een-dozijn motor van kia, bmw, mercedes, volkswagen etc. Maar als je niet enthousiast wordt van een Prius aandrijflijn, dan mis je werkelijk inzicht. Besteed maar eens tijd aan deze lange saaie video over de prius transaxle:

Inderdaad prachtig !
caliber_E23_250_S_C_213@2x

Een Toyota Prius en een Porsche 911. De saaiste auto in de wereld vs de coolste daily/alleskunner sportauto en ongekend icoon ter wereld naast elkaar, wauw ik wist niet dat dat kon :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tsja…

Je zou eens kunnen gaan werken aan het verbreden van je wereldbeeld.

Is goed papa. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar rij je die Prius omdat je het een waanzinnig mooie auto vindt of omdat het fiscaal aantrekkelijk is? :wink: