Met dit budget een quartz; dan zou ik persoonlijk bij Japanse merken kijken. Dus Grand Seiko of the Citizen chronomaster.
En Cartier uiteraard, maar dat wordt lastig binnen budget.
17,5 cm polsjes, en dan een 40mm All-dial Mondaine als te klein beschouwen? Maar lieverd, da’s toch echt iets wat in je hoofd leeft hoor. Allemachtig. Ik heb 17,5 cm polsjes, en ik vind mijn Nomos Ahoi met z’n 36mm nogal aanwezig.
Ik was me het hele topic al af aan het vragen hoe groot je polsen wel niet zouden zijn, omwille van die 42mm eis. Hmmm. Jouw beste zone zit, wat ik je brom, tussen de 35-41mm, waarbij 41mm een duiker is zoals de Squale, met een kast die smaller is dan de bezel. Zeker niks met een L2L groter dan 48mm. En die 35-36mm is dan voor all-dial horloges. Een 38mm Max bill draagt al als een 40mm sporthorloge, in mijn ogen.
Junghans? Ik zou de Form Mega nog voor kunnen stellen. Eén van de weinige Junghans modellen met een 39,3mm kast, saffier en 50m waterdichtheid in plaats van de normale 30. Supercool ding, staat voor 650 ballen bij Seriouswatches als ik me niet vergis. World timer, 6 radio zenders, 2 tikken per seconde, en aan te sturen via een App als ik het me goed herinner.
Geniaal.
Zou inderdaad heel erg goed kunnen ja, ik sluit dat echt niet uit. Maar goed, we gaan al wel de goede kant uit. Een jaar of 7 terug droeg ik een Diesel Big Daddy (ergens rond de 55mm uit mijn hoofd) en mijn laatste aanwinst is de VHP met 41mm. Bij het passen van de VHP toen ook een Hamilton Intramatic van 38mm om de pols gehad…
Misschien toch nog eens een keer kritisch kijken naar 38mm dan.
Dank je wel
Ohja, en die Junghans is echt verdomd mooi! Heb er al vaak naar de Max Bill gekeken en mij altijd laten leiden door die 38mm. Misschien toch eens een keertje een meer uitgebreide pas sessie ondergaan bij een AD…
ik lees overal 41.5 mm Vind het een prachtig horloge maar ben ook lid van het smalle polsen topic… :-/ hoe heb je gemeten? En hoe draagt hij qua formaat?
Casio gebruikt echt de buitenafmeting, nokje links tot buitenzijde kroon rechts is 41,5mm, meet je diagonaal over de bezel is het 39mm.
Voor mij is het klein en licht, maar dat komt ook vanwege 18,5cm pols en ook het dragen van een Seiko 300m/1000m tuna in vergelijking (rond 48mm en 100 tot 200 gram afhankelijk van de band)
Geen fan van de astron lijn, maar zowaar een modelletje dat ik wel kan pruimen
P.s. wa kost da
Ik heb nu een maand de Oceanus s100 en die is met titanium en radio controlled zo comfortabel! Waanzinnig ding!
Voor 500 piek ben je inderdaad klaar
Deze in het blauw is tof:
En dit topic kan je ook eens doorlezen:
https://www.horlogeforum.nl/t/heq-haq-thermocompensated-only/350447/88
1250 euro