Ik zie hier dagdagelijks de meest mooie horloges voorbij komen, veelal mechanische horloges.
Zelf heb ik één mechanisch horloge, een Tissot. En, hoewel ik de techniek erg mooi vind, ben ik van nature erg spaarzaam met mijn energie (vrouwlief noemt het “lui”). Ik merk dan ook dat ik quartz wel erg prettig en gemakkelijk vind.
Wegens een jubileum volgend jaar, ben ik eventueel op zoek naar een nieuw horloge en hoop dat jullie mij een richting (of richtingen) kunnen wijzen waar ik weer verder op kan voortborduren.
Goed, het bekende wensenlijstje:
Uurwerk: Quartz
Maat: 40-42 mm
Band: Don’t care, als die er maar bij zit
Budget: €2.000 (budget verhogen suggesties worden op prijs gesteld zolang de suggestant het verschil bij legt)
Stijl: Verras me. Draag nu een Mondaine, Tissot Couturier, Tissot Classic Dream en Longines VHP (geeft wellicht enig inzicht…of niet)
En ja, heb zeker google al gebruikt, maar dan kom je steeds weer uit bij een aantal geijkte merken/modellen. Ben dus vooral ook erg benieuwd naar waar jullie mij mee weten te verrassen.
Beetje onder je budget…
Quartz uurwerk die 4 tikken per seconde doet - het lijkt wel een mechanisch uurwerk.
Geinspireerd door GrandSeiko, mooi afgewerkt.
Saffier glas Nog geen €100
Zoals ook eerder gezegd zou ik voor Grand Seiko gaan en kijken hier in het “blauwe” gedeelte komen regelmatig mooie GS voorbij Quartz voor jouw budget en ook zeker een premium merk echt veel waar voor je geld met een Top afwerk niveau
Moet te doen zijn en uit eigen ervaring zeer mooi horloge zeker de blauwe dail
Nou zeker! Het is sinds dat ik er 1 heb het horloge dat de meeste polstijd krijgt, al is het misschien een beetje valsspelen, omdat het tevens mijn nacht/slaaphorloge is vanwege de tritium markers.
Maar deze tritium markers zijn o.a. wel perfect voor de aankomende donkere winterdagen waar normale lume misschien iets minder kans krijgt om op te laden.
Ik vind de combinatie Longines VHP en Marathon SAR, zoals ik o.a. ook zelf heb, echt top. Ik gebruik deze combinatie het grootste deel van de week. Hoofdzakelijk de VHP meer allround en de Marathon voor het ruigere en nattere werk.
Ik denk dat zo’n Mil-spec duiker ook een prima uitbreiding is op de wat meer allround en dressy horloges die je al hebt.
Mooie toevoegingen!
Het leuke aan een topic als deze lijkt mij inderdaad het zien van alle modellen. Welke een beetje mogelijk zijn.
Ik word heel blij van mijn aquaracer, maar of TS dat ook wordt dat is weer aan hem. Leuk!
Deze Junghans, radiogestuurd en loopt op de zon. Ook nog eens één van de weinige Junghans horloges die een beetje water verdragen. Voor de helft van je budget.
Hamilton stond aan de wieg van de hele beweging met de Ventura, en later ontkedenden ze een revolutie met de Pulsar LED horloges. Beiden zijn tegenwoordig te koop.
Je hebt ze allebei voor 1500 in je la liggen, zo’n 750 per stuk. Totaal revolutionaire ontwerpen van weleer.
Kun je nog een Casio F91W kopen voor de nostalgie trip. En een Timex Q. Dan heb je je quartz freak on. Vier horloges voor onder de 2000 ballen. Alle vier van bedrijven die een rol van formaat hebben gespeeld.
Da’s verschrikkelijk goed advies. Je kunt tegenwoordig goed een GS vinden bij AD’s en de Seiko Boutique in Nederland, en een Longines VHP, een Bulova moonwatch en zo nog meer horloges. Ook een Aquaracer ga je bij een AD goed kunnen passen.
Maar exotischer Grand Seiko, Citizen Chronomaster, Casio Oceanus en de wat interessantere quartzen zijn hetzij Japanese Domestic Market only, of het zijn horloges die AD’s niet hebben liggen.
Het passen kan dus gemeleerd resultaat geven.
Je hebt gelijk, dat hoeft zeker geen 2000 Euro te kosten. Maar voor een jubileum wil je houdbaarheid, tijdloosheid en kwaliteit.