Iedereen heel erg bedankt voor de suggesties. Zitten zeker wat kandidaten tussen die ik ontzettend mooi om mijn pols zou vinden. Gewoon leuk om te zien waar iedereen mee komt. Die Junghans bijvoorbeeld vind ik ook erg gaaf. Die komt ook zeker op het lijstje er bij.
Uiteraard ga ik bij AD’s langs om te kijken en passen, alleen doe ik altijd eerst digitaal het één en ander aan onderzoek zodat ik gericht naar een AD kan en vooraf mij kan verzekeren dat ze dat betreffende model/modellen ook hebben liggen.
Wist overigens niet dat Squale ook quartz had? Heeft iemand daar een ref nummer van voor mij?
Goed, gelukkig heb ik nog even de tijd, maar jullie hebben mij mooi en goed weer verder op weg geholpen.
Grand Seiko ook mee in je overweging genomen? Waanzinnig merk, vooral op het gebied van quartz. Tevens zijn ze nieuw/jong gebruikt zeker voor jouw budget te vinden
Tja, ik vind zelf ronde horloges die een beetje een jaren zestig vibe hebben, met bol glaasje en zo, ook vaak het tofst. Of Bauhaus, of Japans ontwerp (zolang het strak blijft). Dus ook ik zou geen Ventura kopen. Maar ik waardeer het voor wat het is, vind het cool dat het gemaakt wordt, en je weet het nooit.
Ik zie dit soort topics ook vaak niet als serieus advies, maar eerder als brainstorm waar je gewoon een hoop opties uit de markt tegen iemand aanhoudt. Het moet de TS uiteindelijk maar net aanspreken.
De enige Squale quartzen die ik ken is de inmiddels niet meer geproduceerde 1553.
Ik had dat horloge hier op het forum al in 2016 of 2017 voorbij zien komen, maar Squale legt zich meer toe op mechanisch op het moment. Maar zie hier bij AWCO een 36mm quartz variant die ze verkopen:
Misschien dat die een licht kunnen schijnen op Squale quartz modellen die nog te vinden zijn. Want het model wat ze voeren vind ik op Squale.ch niet terug.
Casio Oceanus OCW 5000
Nog platter en lichter dan de OCW 100, titanium en saffier. Moet je wel van meer complexe wijzerplaten houden natuurlijk. Valt nog net binnen je budget. Alleen JDM helaas
Zonlicht laadt wel het snelste, maar gewoon daglicht binnen werkt ook zonder problemen.
Zoals @EnricoTutti zegt, het duurt alleen wat langer voor de batterij helemaal vol is.
Ik heb inderdaad de Squale 1553 quartz diver gehad. Omdat er een quartz uurwerk in huisde was de kast enorm dun, 9mm. Eigenlijk was het een soort NOS productie van Squale waarbij ze oude kasten en dials hebben gebruikt. Een trucje wat ze wel vaker doen. Het magazijn van Squale is blijkbaar een soort doos van Pandora.
Nu is er nog een ander heel populair model wat Squale heeft uitgebracht. Een die heel erg lijkt op een model van Tag Heuer. De Squale 1545-58, die een paar jaar geleden voor een hele aantrekkelijke prijs werd aangeboden, maar inmiddels ook helemaal opgedroogd is.
Omdat ik zelf ook best enthousiast was over de quartz horloges van Squale had ik een lijntje uitgegooid naar het Instagram kanaal van Squale, waarop deze reactie kwam:
“Dear Sir, thank you for contacting us! We are about to launch a quartz collection, based on NOS (new old stock) watches. Keep following us to be updated!”
Oké, super nieuws! Maar dat bericht dateert al van februari dit jaar. Dus daarom heb ik weer een update gevraagd waarop deze reactie kwam.
“Unfortunately, the moment we cannot share any more informations. Subscribe to our newsletter to be updated on every collection!”
En daarna bleef het weer stil waarop ik nog drie keer om een update heb gevraagd, maar die werden niet meer beantwoord. Ik ben bang dat ze me hebben geblokt.
We hebben het in dit topic over mogelijke Quartz kandidaten strooien jullie kwistig met foto’s waaronder ook die de Oceanus.
Ik had hem drie maanden geleden na wikken en wegen (heel rationeel) indertijd niet besteld.
Kon het niet laten om nu toch even te kijken of er iets beschikbaar is.
Heb er een gevonden voor een prima prijs en linea recta op de bestelknop gedrukt.
Klopt helemaal, zo had ik hem ook ingestoken. En, met voor mij fijn resultaat. Toch weer een aantal horloges die ik, om wat voor reden dan ook, over het hoofd had gezien in mijn zoektocht.
Had ook inderdaad al even de website afgestruind en was ze niet tegen gekomen. Maar dank voor het vinden van deze.
Deze is ook echt heel erg gaaf. Zeker één die ik eerst eens echt om de pols moet zien. Mijn Mondaine is 40mm en die krijgt het minste draagtijd omdat ik deze wat aan de kleine kant vind. Nu heb ik met 17.5cm echt geen boomstammen van polsen, dus wellicht echt iets waar alleen ik zelf last van heb dat het aan de kleine kant is.
Overigens vind ik deze, ondanks dat die weer iets groter is.
Haha, gelukkig heb ik nog tijd zat wat dat betreft. We wachten rustig af of en zo ja waar ze mee komen qua Quartz.
Heb vooralsnog in mijn hoofd dat ik dan graag een nieuwe wil hebben, maar goed. Wellicht kom ik later nog tot andere inzichten. Niets zo veranderlijk als de horloge liefhebbende mens