Quartz nostalgie ?

3 likes

Heel herkenbaar. Vroeger droeg ik altijd een Seiko Quartz totdat ik het horlogevirus te pakken had en alleen maar naar mechanisch keek. Vond Quartz zelfs inferieur, onzin natuurlijk. Want de high end modellen hebben echt geweldige techniek aan boord zoals de temperatuur compensaties. Tegenwoordig kan ik met net zoveel plezier ook een goedkope Quartz horloge dragen, zoals een Swatch en sinds kort ook een Timex.

En tegenwoordig kun je alles dragen, ook een Timex met een wilde band + een pak.
Die Timex Weekender roept bij mij ook nostalgie op, zoiets van ā€˜je eerste echte horloge’. Quartz is vooral zo gemakkelijk omdat ze blijven doorlopen.

Quartz niets mis mee. :wink:

1 like

Mijn ā€œDresswatchā€, zo’n 40 jaar geleden…

1 like

Bedankt voor de foto’s.

Heerlijk om te zien wat jullie allemaal in de verzameling hebben.
Wat me opvalt is de grote diversiteit… En inderdaad, de ā€œelektrischeā€ horloges, vroege led-horloges en de stemvorken zijn exemplaren om te koesteren…

Deze ā€œjongsteā€ aanwinst is hier vorige week binnengewaaid:

Met z’n Miyota 3S10 stelt ie misschien niet zoveel voor, maar als ik 'm draag voel ik me net terug een ā€œjochie van 20ā€ā€¦ :smiley:

Met vriendelijke groet,

Morse.

1 like

@Morse & @NielsV Geen dank, dankzij jullie komt er binnenkort een 7A38 binnen, te mooi om niet in mijn collectie te hebben :blush:

De wat nieuwere modellen…

…dragen vrij groot. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

2 likes

LOL :smile:

Mooi hoor, dat overzicht vol nostalgie. Quartz wordt weer helemaal hip volgens mij :slight_smile:

Vintage quartz… Kan maar niet aan de term wennen :slight_smile:

Ik wacht persoonlijk op de grote HEQ-revival…

Hier kan ik niet aan wennen.

en dan zit dit er in.

1 like

Toch prachtig…die batterij-houder! :wink:

Mja. Niet mijn type en nogal kaal. Ik vind dat een quartz horloge een seconde aanduiding moet hebben.

Die Tag Heuer multigraph heb ik ooit ook gehad. Fantastisch horloge. Kreeg er ook veel complimenten over.

Ik heb toevallig vorige week een aantal Vintage Quartz Seiko’s gekocht.

Tot mijn grote verbazing vind ik ze toch erg leuk…ze zijn erg degelijk gebouwd en hebben echt een vintage uitstraling. Ik zie het alleen niet gebeuren dat ik ze daadwerkelijk veel ga dragen dus ze gaan weer van de hand :smile: