Quartz only





IMG_0877

4 likes

Op voorhand zou ik zeggen “altijd een automaat” maar onlangs kwam ik in aanraking met een Grand Seiko quartz en deze was wel zo mooi dat ik hem niet kon laten liggen. Overigens is dit dat wel weer de Top van Quartz uurwerken, dat dan wel weer :wink:

7 likes

Die Tuna en Certina zijn echt supervet!

1 like

Ben gek op deze Seamaster! Zo lekker plat, schuift zo onder je mouw.

11 likes

Voor de quartz liefhebber. Ik hoorde dat het Italiaans-Zwitserse Squale binnenkort met een nieuwe collectie NOS quartz horloges komt. Ik ben heel benieuwd. :clap:

"We are about to launch a quartz collection, based on NOS (new old stock) watches."

Oeh deze vind ik leuk. Ik zoek al enige tijd een quartz. Ik zal eens meer geen zoeken van dit model, in de hoop dat het formaat ook nog eens oké is.

In de aanbieding :wink: https://www.sakurawatches.com/casio-oceanus-ocw-s100-1ajf

2 likes

2 likes

Mooie casio, mijn citizen heeft dezelfde specs. en is het perfect uurwerk voor elke dag.

Eén klein detail. Het quartz binnenwerk is geen VHP (very high precision). Onze uurwerken lopen, net zoals alle andere gewone quartz modellen, mogelijk 15sec. per maand verkeerd. Het radiogedeelte zet hem natuurlijk wel elke dag terug juist. Stel dat het radiogedeelte uitvalt dan zal hij niet meer VHP zijn. Je moet het uurwerk maar eens een maand in een kluis steken waar geen ontvangst is.

1 like

Zolang je in midden of west Europa, Japan, China of noord Amerika bent is dat niet echt een issue en draait het gewoon op de maximaal 0,5 seconde per dag afwijking.
Zit je daar buiten dan is inderdaad een VHP quartz, eigen radiozender of een horloge met GPS aan te bevelen als je die mate van nauwkeurigheid nodig hebt.

1 like

Aha, thanks voor de update👍

3 likes

3 likes

Die citizen :ok_hand:

1 like

4 likes




5 likes

6 likes

Is hier nog nieuws over?
Vind zo niet meteen de aankondiging terug.

1 like