Quartz only

5 likes

10 likes

8 likes

Zeer mooi uurwerk. Jammer dat deze niet meer nieuw te krijgen zijn…

Ik blijf de vraag stellen ‘waar zijn de A merken met bruikbare quartz binnenwerken’. 90% van de kopers heeft toch geen idee wat een automaat is (en de nadelen ervan).

2 likes

5 likes

7 likes

Telt meca-quartz ook?

7 likes

3 likes

Overigens in het blauwe deel te vinden.

4 likes

Ik wacht op de 35mm. Deze vind ik te groot. Voor de rest, mooi, met “Oysterquartz” vibes.

Mooi

Goedemorgen, leuke topic.
Persoonlijk vind ik dat quartz horloges echt worden onder gewaardeerd. De techniek is interessant en een horloge van €5 loopt nog steeds betrouwbaarder dan de duurste automaat.

10 likes

Deels mee eens. Veel horloge liefhebbers vinden alleen een automaat of hand opwinder een echt horloge maar ik heb ook mooie quartz horloges die voor mij net zo fijn dragen. Ze lopen inderdaad nauwkeuriger dan automaten wat echter niet betekent dat ze betrouwbaarder zijn. Het “lelijkste” aan een quartz horloge vind ik de secondewijzer die per 1 seconde tikt, een automaat oogt veel rustiger in dat opzicht. Ook het tikken klinkt veel mooier.

1 like

Goedemorgen, ook mee eens. Ik heb ook beide. Maar er zijn ook quartz horloges met zwevende secondewijzers. Denk aan bulova en de oudere omega’s.
De meeste horloges die ik bezit zijn automaten, maar dat keer op keer weer “ opwinden” omdat ze weer te lang stil liggen… :thinking:

1 like

Ik zie soms wandklokken met Chinese quartz uurwerkjes van 10 euro met zwevende secondewijzers. Dan denk ik: waarom hebben niet alle quartz horloges dat…

Dat is een goede. Ook de chinezen maken steeds betere uurwerken.

Heb je weleens gezien hoe groot de batterij is die daarin zit?

2 likes

Daar ben ik het helemaal mee eens. Mooie Seamaster!

5 likes

Thanks, jij een mooie Breitling

1 like

Ik keur hem goed!

1 like