Hallo, eerste maal op dit forum. Naast mijn automatisch uurwerk heb ik ook een citizen eco drive (titanium, zonnecel, radio controled, saffierglas en 200m waterdicht) als dagelijks uurwerk. Zeer content van maar zo gewoontjes…
Nu op zoek naar een high end uurwerk voor dagelijks gebruik. Aangezien ik veel fiets zal het een quartz worden en nog een factor is een high end binnenwerk. Nu is er eigenlijk niet veel keuze buiten de gewone merken (tissot, casio, festina, certina,…).
SInn UX met een ETA 955.652 (10sec per jaar), oliegevuld dus schokbestendig maar wel een vreemde secondenwijzer beweging. Een nadeel is dat deze enkel te vinden is in Duitsland waar ik dus voorlopig niet moet zijn…
Sinds zaterdag heb ik de SBGN005 en ben er ontzettend blij mee. Draagt geweldig en ik blijf kijken naar die mooie, glimmende facetjes. 39mm is voor mij de perfecte maat en de stijl, een soort onder-de-radar-sportswatch, is precies wat ik zocht. Ik zou het wel weten
Allemaal leuke voorstellen. Wat is het eigenlijk met die betere merken om enkel automaat te gaan? 50% van de kopers heeft geen idee wat het verschil is tussen Quartz of automaat laat staan wat voor en nadelen er zijn. . Dan heb je de automaat liefhebbers die nooit gaan zien hoe hun automaat eigenlijk eruitzie (ik denk aan Rolex). Er is wel degelijk weinig Quartz op de markt met de bouwkwaliteit van een Omega, Rolex of IWC of het moet een klein minimalistisch vrouwelijke ding zijn. Zijn er alternatieven?
Hi Woods, mooi uurwerk. Ga dit model zeker eens gaan bezien. Ik vraag me vooral af of de 39mm niet te klein zal zijn voor mijn pols van 21cm. Wat ook wel een probleem kan zijn is het waterdichtheidscijfer van 100m wat toch wel meer had mogen zijn voor de prijs. Ik heb al een zondagshorloge waarop ik weigerachtig ben voor beschadiging en nu vraag ik me af of die GS niet hetzelfde gevoel zal geven. De keuze is echt beperkt. Groeten Stefan
Bij de Aqua Terra moet je kijken dat je 1 hebt met opgelegde uur indices en logo, niet met geprintte.
Ze hebben op een moment bij hun laatste AT lijn voor ze stopten met er een quartz in te steken, een down grade toegepast op dat horloge. Je betaalde meer en kreeg minder.
Zo kreeg je ook een minder goed uurwerk, geen snel aanpassing meer van het uur.
Die van de getoonde advertentie zijn 2 voorbeelden.
Ik heb de aquaterra 150m met 8500 movement en als ik die vergelijk met het quartz model die ze enkel jaren geleden nog in de winkel hadden dat was dit een grote teleurstelling. Alles gedrukt en geen enkel verhoogd element rond de datum of ronde de uur indices. Op foto viel dit niet op maar in de winkel des te meer.
Lekker hoor!
Foto van vandaag? Dan staat je kalender namelijk verkeerd ingesteld qua schrikkeljaar.
Jouw flighty geeft nu januari in het tweede jaar na het schrikkeljaar aan.(aangezien hij CAL modus staat) (Hij zou 02:11 aan moeten wijzen.)
Nah, het U680 uurwerk zit wat apart in elkaar voor het weergeven van tijd en datum.
“CAL” is maand - dagnummer - dagnaam in het display rechts onder
“TIME” geeft de digitale tijd weer van de tijdzone in het display rechts onder
Er is een mogelijkheid om te wisselen van tijdzone 1 (links) en tijdzone 2 (rechts), maar daarvoor moet ik het boek erbij halen.
En om heel eerlijk te zijn, de enige geavanceerde functies die ik heb gebruikt na het correct instellen zijn de timer en de chronograaf, waarbij de chrono op de Citizen een pluspunt heeft in gebruik ten opzichte van mijn (digitale) G-Shocks, en dat is de split optie.
Bij Casio start je de chrono en heb je keuze uit stop of split, bij een 2e keer split drukken krijg je de lopende tijd weer te zien en na stoppen kan je resetten.
Bij Citizen start je de chrone en heb je keuze uit stop en split, (tot zover gelijk), maar als je weer op split drukt krijg je niet de lopende seconden te zien, maar de nieuwe split tijd, dus je kan per keer drukken een tijd aflezen in plaats van split, op gang brengen, volgende split. Best een leuke optie.
ah oke! Ik dacht dat dit wel gelijk zou zijn aan de E660 in mn nighthawk of de H100 die ik heb.
Verspringt bij die skyhawk de minutenwijzer trouwens ook maar 4x per minuut? Ik vind het er heel fascinerend uit zien. (erg zichtbaar bij een lange sluitertijd aan de gekartelde rand van de gloed die hij achterlaat.)