Net geen 70-er jaren, maar hopelijk is dat niet erg.
Volgens mij moet jij echt een heel bijzondere collectie hebben. Elke keer als ik een bepaalde type zoek, kom ik foto’s van jouw tegen
Jeetje… ik ben een beetje wat modellen aan het opzoeken nu. Maar ik denk dat ik het al weet.
Ik zou graag een 5856-7010 willen hebben! Wat een ding zeg!
Er is vast niet iemand hier die ooit deze heeft gekocht? En er nu vanaf zou willen?
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-5856-7010-king-quartz-1977-met-bijzondere-wijzerplaat/239086
Mooi horloge! Ik heb er ook zo een recent van Marktplaats gehaald. Mijn vader heeft dezelfde en draagt deze sinds 1982. Als kind vond ik het al een mooi horloge en het is onlosmakelijk met mijn vader verbonden. Het horloge wordt niet ontzien, bij alles gedragen. Onverwoestbaar en elegant jeugd sentiment!
Wat een collectie! Wat een mooie kleur blauw, erg bijzonder. Hoe ben je aan deze horloges gekomen? Allemaal via buyee?
Ha! Echt? Ik had niet verwacht dat dit op marktplaats zou staan :).
Staan er meestal ook maar heel kort op haha
Nou dat kan kloppen groot Seiko fan, Omega speedmaster. Vintage, modern, automaat, handopwinder of quartz allemaal prachtig.
Ik ben nu 8 jaar lid hier en het is een mooie weergave van mijn hele reis door horlogeland. Bedankt voor je compliment!
Ja, stuk voor stuk prachtige modellen. Iets wat me ook altijd opvalt bij jouw vintage horloges, is dat ze erg vaak zo goed als nieuw lijken!
Laat je ze opnieuw opmaken of koop je ze “gewoon” in zo’n staat?
Ik zie ook wel eens vintage modellen bij vintageseiko nl. Die zijn ook meestal in prachtige staat, maar die vraagt er ook nogal een centje voor :).
Ik zoek ze wel speciaal op uitzien. Kast moet goed zijn en de wijzerplaat, de rest is meestal wel ergens uit te halen. Maar dat zoeken naar het perfecte model voor de beste prijs is iets wat mij enorm veel plezier brengt. En vorig jaar mijn diploma horlogemaker gehaald na 3 jaar dus er is een hoop wat ik zelf kan fixen.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zag ik laatst op Marktplaats of Vinted zo’n hamerslag Seiko. Er stond geen referentie nummer bijgeschreven. Als hij nog beschikbaar is, dan vind je hem door “hamerslag Seiko” te zoeken, gok ik.
Mooi setje heb je daar!