Ik kan hier sinds deze week ook meespelen
Een oude Seiko quartz heeft ook een bijzonder plekje in mijn verzameling gekregen, namelijk
Te koop?
Officieel is 'ie nog steeds in bruikleen van m’n vader die hem als jonge jongen kocht. Maar zolang ik 'm met plezier draag, wordt dat gelukkig getolereerd
Heel veel Seiko Quartz al gehad en steeds verbaast van de uitvoering. Dragen ook heel licht en comfortabel. Met onderstaande (foto van even geleden) ga ik wel eventjes buiten de lijntjes kleuren naar de jaren 80, maar gewoon even om aan te tonen dat er inderdaad zijn die echt wel hoogwaardig zijn qua afwerking.
Mooie ‘waffle’ wijzerplaat en schroefkroon.
Met dank aan Ko Baas👌🏻
2 in huis hier.
De eerste is een 8222-7000. In 1979 mijn eerste echte horloge en van mijn ouders gekregen. Medio 2024 grote service-beurt laten uitvoeren en nieuw kunststof op laten zetten.
De andere werd jarenlang door mijn vader gedragen. Doet het niet meer, ziet er niet uit en heb er niet zoveel mee dat ik die ook nog ga laten reviseren.
Ik heb al tientallen quartz horloges uit periode gehad, is het niet slecht een kwestie van een nieuwe batterij? Ze zijn echt flink onverwoestbaar.
Het glas is volgens mij van plexiglas, dat kun je heel eenvoudig oppoetsen met Polywatch:)
Goedemorgen, die van mijzelf was eerst voorzien van een nieuwe batterij maar dat hielp niet. Toen maar helemaal laten opknappen.
Die van mijn vader zal al vanaf ergens 1996 niet meer lopen, batterij zit er nog in. Hopelijk niet gaan lekken.
Aansluiting van de band op de kast is ook erg beroerd, over zelf bijwerken van het ‘glas’ nog niet nagedacht. Misschien mooi project nu mijn vader 30 jaar geleden overleden is.
Dank voor je tips.
Die lord quartz is echt prachtig, mooie collectie
Heb hier een heel leuke Seiko Type II van uit de jaren '70 ergens, gekocht op Marktplaats. Prima gebouwd, wel een leren band om gedaan, de stalen band vond ik niet bij dit type horloge passen. Misschien wel ooit nog het glaasje vervangen.
Sept. 1972 Seiko 3823.
De VFA is briljant. Hij tikt als een wandklok.
Iedere tik is strak precies op de marker.
Daarbij is dit apparaat zo verdraaid precies…
De gemiddelde moderne high end quartz wijkt aanzienlijk meer af.