Quartz&Smart ipv 'old fashioned'

In het artikel van John Mayer http://www.nytimes.com/2015/05/01/fashion/mens-style/john-mayer-watches.html?_r=1&module=ArrowsNav&contentCollection=Men’s%20Style&action=keypress&region=FixedLeft&pgtype=article die Bullit plaatste, kwam ik dit stukje tegen en dat zette me toch aan denken.

“We’re all going to end up with the Apple Watch, I don’t care what you say,” Mr. Mayer said. “Even if you have to wear it on your right hand. Even if you wear it as a pocket watch…"

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat ik naast ouderwetse mechanische horloges, ook de nieuwe snufjes leuk vind, zoals smartwatches e.a. (smart)wearables.
Ik betrap me er alleen op dat de laatste tijd de gadgets de overhand krijgen, doordat de digitale broertjes zo verdraaid handig zijn. Op vakantie ging al steevast een Casio mee. Daarnaast kwam er ook een Casio om de pols tijdens mijn administratieve werkzaamheden. En als ik een langere ritje maak (horlogetour etc.) dan gaat steevast m’n smartwatch als backup mee (is een combi van companion en standalone). En sinds vorig jaar heeft de Talkband m’n Pellikaan als slaaphorloge van de troon gestoten.

Hebben of zien jullie dat ook? Dat je een INOX draagt als toolwatch ipv een Monster. Een Apple watch of Samsung Gear ipv een Tissot? Of als het een Tissot is een T-Touch…

Nee, heb ik niet.
Ik hoef geen smartwatch al sluit ik niet uit dat er ooit een gaat komen.
Ik was denk ik ook één van de laatsten die een smartphone had. Deze zit trouwens normaal gesproken altijd in mijn jaszak die op mijn werk in mijn kastje hangt.
Dus dat apparaat gebruik ik ook bijna niet

Voor mij dus niet noodzakelijk, maar ik kan me voorstellen dat er mensen die er wel behoefte aan hebben om meteen te kunne zien of ze berichten hebben en dan zo’n smartwatch een uitkomst zijn.

Scudo Schreef:

Nee, heb ik niet.
Ik hoef geen smartwatch al sluit ik niet uit dat
er ooit een gaat komen.
Ik was denk ik ook één van de laatsten die een
smartphone had. Deze zit trouwens normaal
gesproken altijd in mijn jaszak die op mijn werk
in mijn kastje hangt.
Dus dat apparaat gebruik ik ook bijna niet

Wat als je telefoon ooit zo klein zou zijn als normaal horloge, subtiel in je bril verwerkt kan zitten, ter grote van een oorbel zou zijn (als je al een oorring ofzo zou dragen), een ketting, manchet, ofzo zou zijn; zou je dan nog steeds liever een normale telefoon willen hebben? Ik vermoed namelijk dat je je telefoon vooral gebruikt om te bellen en niet om te gamen ofzo? Anders zit ie vast niet in je jaszak in een kastje op je werk… of juist wel :sunglasses:

Wij mogen geen GSM op het werk bij hebben.
Ik heb wel een (dect) telefoon bij op mijn werk en ik vind dat al een noodzakelijk kwaad.

Scudo Schreef:

Wij mogen geen GSM op het werk bij hebben.
Ik heb wel een (dect) telefoon bij op mijn werk en
ik vind dat al een noodzakelijk kwaad.

Ah, op die fiets. Meer in de trant van ‘bel me alleen als het niet anders kan’.

Hm… beetje nieuwsgierig. Maar geen GSm wel DECT. Je zult dan geen arts zijn, die hebben meestal pagers. Iets van een lab ofzo? Tenminste, als ik vragen mag hoor. Als het is als ‘Gotta kill you, if I told ya’ laat dan maar zitten :smiley:

Mijn werkgever verschaft me een smartfoon, onhandig pokkeding dat elke dag aan de lader moet. Ik heb er verder weinig mee, al zit ik er nu dit bericht op te prutsen. Privé bel ik met een Binatone Brick, briljant ding, doet weken met 1 acculading.
Wat betreft horloges, vertik ik het om een smartwatch een horloge te noemen. Dat vind ik een even onhandig ding waar je toevallig de tijd op kunt zien, als er nog prik in de batterij zit. Mijn T-Touch beschouw ik wel als slim horloge. Geweldig ding, stijlvol, leuke functies. Echt een ‘smart’ watch. Maar het liefst draag ik een automaat. Het gevoel dat je iets mechanisch draagt dat zo lang je het om hebt, precies aangeeft hoe laat het is vind ik super.
Als ik op vakantie ga, gaat er een automatisch duikertje mee op nato, voor tijdens het zwemmen. En voor de naar mijn mening coole uitstraling van het geheel.
Kan me best voorstellen dat je, als je waarde hecht aan een smartfoon, een smartwatch toegevoegde waarde toekent, maar ik heb er echt helemaal niets mee.

Ik moet er voor zorgen dat de collega’s in de fabriek op tijd van de juiste materialen en onderdelen voorzien zijn Zodat zij vooruit kunnen. En daar komt af en toe nogal een en ander bij kijken.

John Mayer zei in dit artikel ook: "I can’t give up precious wrist space for an Apple Watch.”
En zo denk ik er ook over.

Smartwatches staan nog steeds in de kinderschoenen, zowel qua ontwikkeling als wat acceptatie betreft. De volgende generaties zullen steeds meer gebruik gaan maken van de nieuwe technieken, horloges zoals wij ze kennen worden steeds meer een liefhebbersding, de wereld gaat wat horloges betreft dan op zijn kop.

Daarnaast is het nog geen echt doorontwikkeld product, zo is de software van Apple nog niet top. Als je de smartwatch op stil zet, zet je automatisch ook je iphone op stil, niet echt handig. Ach, in de jaren 60 dachten ze ook dat we rond 2000 allemaal in vliegende auto’s zouden zitten…

http://www.theguardian.com/film/filmblog/2015/jan/02/what-back-to-the-future-part-ii-got-right-and-wrong-about-2015-an-a-z

Een Smartwatch werkt niet zonder smartphone, dus het is een ding dat imho een creatie is van de marketing-boy$$$$.

En als dat ding wél autonoom zou werken is het scherm véél te klein.

Gsm’s ( mobieltjes voor de noorderburen ) konden in den beginne ook niet klein genoeg zijn. Ze werden steeds kleiner en kleiner gemaakt, tot ze … ja …quasi onleesbaar en dus onhandig werden.

Dan de andere kant maar op: groter en groter…tot het stoeptegels werden…ook weer niet handig.

En telkens trappen de mensen er in.

Ik heb momenteel en iPhone 6, maar qua formaat én qua stevigheid vind ik de iPhone 4 nog steeds de beste keuze…

Dus voor mij geen smartwatch, al zou dat de ochtendlijke keuze héél wat makkelijker maken :smiley:

Marc-B1 Schreef:

Een Smartwatch werkt niet zonder smartphone, dus
het is een ding dat imho een creatie is van de
marketing-boy$$$$.

En als dat ding wél autonoom zou werken is het
scherm véél te klein.

Gsm’s ( mobieltjes voor de noorderburen ) konden
in den beginne ook niet klein genoeg zijn. Ze
werden steeds kleiner en kleiner gemaakt, tot ze
… ja …quasi onleesbaar en dus onhandig
werden.

Dan de andere kant maar op: groter en
groter…tot het stoeptegels werden…ook weer
niet handig.

En telkens trappen de mensen er in.

Ik heb momenteel en iPhone 6, maar qua formaat én
qua stevigheid vind ik de iPhone 4 nog steeds de
beste keuze…

Dus voor mij geen smartwatch, al zou dat de
ochtendlijke keuze héél wat makkelijker maken :smiley:

m.i. zou je een smartwatch daarom ook kunnen
uitrusten met een dockingstation waarop je een
groter scherm kunt klikken/draaien,
dan heb je naast een smartwatch alleen nog een los LCD schermpje in de broekzak nodig.
Dat neemt i.i.g. minder ruimte in dan een complete GSM.

Ja maar voor onderweg is een dock nogal onhandig :smiley:
En ik heb graag wat in het borstzakje van mijn overhemd.

Neen - de iPhone is daar nog nooit uitgevallen :wink:

marnix.moed Schreef:

slaaphorloge

Wat?

Er blijken mensen te zijn die een horloge om houden in bed

Ieder zn ding natuurlijk, maar niets voor mij

Monaco Schreef:

marnix.moed Schreef:


slaaphorloge

Wat?

Yep, ik ben er 1 die zelfs tijdens het slapen een horloge om heeft. Deze heeft een slaapmonitor met een alarm die rekening houdt met wanneer je in een ‘lichte slaapritme’ zit, om uitgeruster wakker gemaakt te worden.

Scudo Schreef:

Ik moet er voor zorgen dat de collega’s in de
fabriek op tijd van de juiste materialen en
onderdelen voorzien zijn Zodat zij vooruit kunnen.
En daar komt af en toe nogal een en ander bij
kijken.

OIC. Wel apart dat er geen GSM bij mag komen. Storingsgevoelige apparatuur in de fabriek of meer trade secret? In sommige landen en bedrijven zijn mobieltjes met camera bijv. verboden.

Marc-B1 Schreef:

Een Smartwatch werkt niet zonder smartphone, dus
het is een ding dat imho een creatie is van de
marketing-boy$$$$.

Zoals EricPP al zei, staan ze nog in de kinderschoenen. De eerste mobieltjes droeg je ook als een koffertje mee.

En als dat ding wél autonoom zou werken is het
scherm véél te klein.

En ook daarop worden dingen op gevonden. Ik kan even de startup niet vinden, maar die zijn bezig met een scherm die op je arm geprojecteerd kan worden. heb je gelijk een groot scherm op je pols. OK, moet je geen behaarde arm of lange mouwen aanhebben. Maar hey, er worden continu dingen op bedacht.

Ik heb momenteel en iPhone 6, maar qua formaat én
qua stevigheid vind ik de iPhone 4 nog steeds de
beste keuze…

Heb je wel een punt. Ik vind persoonlijk 4,5 inch met rand of 5 inch randloos. Mijn huidige 5 inch met rand is met net een slag te groot. En dan na te gaan dat de top modellen idd telkens een stapje groter moeten :frowning:
Ik kan niet eens meer fatsoenlijk bukken om m’n veters te strikken zonder een por in m’n nier ofzo te krijgen.

Dus voor mij geen smartwatch, al zou dat de
ochtendlijke keuze héél wat makkelijker maken :smiley:

Alhoewel, zit je urenlang door alle wallpapers te scrollen :wink:

Maar afgezien van Smart, zijn er hier niet meer die van mechanisch (gedeeltelijk) naar quartz zijn overgestapt?

marnix.moed Schreef:

Scudo Schreef:


Ik moet er voor zorgen dat de collega’s in de
fabriek op tijd van de juiste materialen en
onderdelen voorzien zijn Zodat zij vooruit
kunnen.
En daar komt af en toe nogal een en ander bij
kijken.

OIC. Wel apart dat er geen GSM bij mag komen.
Storingsgevoelige apparatuur in de fabriek of meer
trade secret? In sommige landen en bedrijven zijn
mobieltjes met camera bijv. verboden.

Niets geheimzinnigs verder of zo, maar we hebben een collega gehad die de hele dag aan het bellen was en dus de hele dag verder niet erg productief was.
Iedereen ergerde zich verschrikkelijk aan die vent.
Daarom is de regel ingevoerd dat de GSM voortaan uit de fabriek verbannen is.
Trouwens, onnodig te zeggen dat de bellende collega tegenwoordig een oud-collega is.