QUARTZ uurwerk vervangen of repareren CITIZEN HOMER

Ik heb een Citizen Homer met een Quartz uurwerk.
Veruit de meesten hadden een mechanisch uurwerk maar er zijn er dus ook met een Quartz gemaakt.

Toen ik het horloge in ontvangst mocht nemen liep het uurwerkje prima maar omdat ik wat oxidatie bij de batterij zag leek het mij beter de batterij meteen te laten vervangen.
Dat zou zelf wel moeten lukken maar omdat ik niet eerst een batterij wilde bestellen en dus moest wachten besloot ik naar een juwelier in de buurt te gaan om het klusje snel te laten klaren zodat ik meteen zou kunnen genieten.
Nou daar werd ik eerst gesommeerd om de werkplaats te verlaten, oké misschien omdat er waardevolle sieraden voor reparatie aan het wachten waren leek dit begrijpelijk.Echter na 3 minuten kwam de dame met het horloge aanzetten. Tja hij is kapot, hier zijn de onderdelen, dit lipje kwam los?
Uiteindelijk heb ik het zelf thuis proberen terug te zetten met een nieuwe batterij maar het uurwerkje loopt nog niet.

Iemand een idee hoe te werk te gaan

Dit repareren of bestaan er universeel uurwerjesnom zo in deze kast te zetten
Ik zou het klokje graag aan het lopen hebben, ik kan niet goed tegen kapot spul zeker niet als het mijn horloge betreft.
Iemand een gouden tip?

3 likes

Gouden tip: Niet naar een juwelier gaan.
Beter hier even op de lijst van horloge herstellers kijken, en daar heen gaan.

1 like

Kun je op het uurwerk vinden om welk type quartz uurwerk het gaat?

1 like

het ene moment werkt hij nog en als het een juwelier het in handen heeft gehad niet meer?
dat rijst toch wat vragen op.

1 like

Ik heb geen idee, dan zal ik waarschijnlijk het uurwerkje er uit moeten halen?

1 like

Ze hal wel de losse onderdelen nog en ik moest ook nog de batterij betalen, ik lijk wel gek maar ik heb toch betaald😿

1 like

Wat een grapjas

2 likes

Juweliers moeten met hun lompe poten van horloges afblijven. Juweliers doen in spiegeltjes en kraaltjes. Maar ik baal enorm met de TS mee. Ondanks dat mijn atelier maar net groot genoeg is voor mezelf, ga ik mensen ook niet wegsturen bij een klein klusje.

Doe dat nou maar niet zelf. Typenummer zit bovendien altijd aan de werkzijde, dus er hoeft niks los. Ik zou zelf die juwelier een zure review geven trouwens. :face_with_monocle: :face_with_raised_eyebrow:

Kijk even hier. Niet geheel toevallig sta ik er ook op. :man_shrugging: :innocent:

1 like

Als het uurwerkje eerst liep, is mogelijk de spoel beschadigd, met een lipje van de batterijhouder bij terugplaatsen. Is er een beschadiging te zien? Dan is een nieuw uurwerkje de beste optie.
Zonde hoor, leuk horloge.

1 like

Mocht de beschadiging te zien zijn, dan is een spoel soms te redden door die plaats van soldeer te voorzien. De spoel is een paar windingen kwijt maar kan nog wel werken.

2 likes