Ben op zoek naar ervaringen ivm quartztesters.Heb eigenlijk alleen maar een
basic model nodig om bv vastlopende (magnetische) lijn vrij te geven of problemen op te sporen.Iemand?
Deze twee bekend?Goed?
CIW 4 in 1 quartz tester
Model RQ 4 in 1
Je kunt de goodkoopste nemen; daar heb je voldoende aan. Bijvoorbeeld deze:
Ik begrijp je vraag niet helemaal. De tester pikt het magnetische veld van de spoel op. Als je test dan hoor je of de spoel wordt aangestuurd door de electronica en dat de spoel goed is (lees: niet onderbroken). Of de rotor (motor anker) draait kun je niet testen met zo’n quarz tester.
Deze heb ik, test dus of er een impuls is en kan met de “booster” functie het raderwerk laten draaien.
Ik veronderstel dat ik wat te vaag was en slecht formuleerde.
@tkh had goed begrepen dat ik vnl.de boosterfunctie nodig had.Toch dank.
Één jaar later maar de link werkt niet meer, athans het product wordt niet gevonden. Ik ben opzoek naar hetzelfde dus heb je misschien een nieuwe link of misschien een foto, merk/productnaam voor mij?
Zoek op de termen in de eerste post en je komt wel wat tegen. “4 in 1” enz.
Ik ben eigenlijk ok wel benieuwd welke je hebt Tim @TKH
Ik zoek er ook 1 namelijk maar vind er geen 1 met een Boosterknop er op.
Ik zal vanavond even kijken welke het is, want hij staat inderdaad niet meer op de site.
Overigens zou ik deze van Ali bestellen, die kan hetzelfde maar dan heb je ook nog een multimeter en quartz timer geĂŻntegreerd.
En voor de helft van wat die van mij kostte!
Vreemde is dat het paneeltje linksonder aangeduid staat als “demagnetizing” in de omschrijving, maar in werkelijkheid is het de boosterfunctie geloof ik.
@VmaxNL jij hebt deze toch? Kan je dit bevestigen?
Ja, die heb ik ook. Doet precies wat het moet doen. Wellicht niet met de nauwkeurigheid van de professionele apparatuur en je kunt er geen lcd horloges mee meten, maar het werkt wel en is echt veelzijdig.
De boosterfunctie is een functie om te kijken of dw motor en radertrein nog functioneren. Zou ik niet al te veel gebruiken… Handig is de batterijmeter en de weerstandmeter.
Ik heb een ECHTE QD-10 van Biaozhun, sprekend het apparaat van Enrico. Chinees, goedkoop, lijkt te werken. Amazon of Ebay denk ik.