Quartz watch vs smartwatch ?

Modulaire opbouw kan ook een doodlopende straat zijn. Want de gebruikte interfaces zullen veranderen.

Het zal voorlopig de komende jaren nog zo zijn dat er elke 6 maanden een nieuwe techniek op de markt komt waardoor er weer nieuwe modellen op de markt komen.

Ik ben het in principe met je eens. Maar ik denk dat juist de vooruitgang de behoefte aan nieuwe interfaces met zich meebrengt. Dat hebben we bijv. bij computers ook gezien. Geen ene interface daar is IMHO future proof gebleken.

Inderdaad. We zitten nu voornamelijk achter een toetsenbord, maar als na de Oculus Rift enzo VR belangrijker gaat worden en compacter met bijv iets als Google Glas, dan gooit dat een interface ook weer overhoop.

Ik heb ook liever een standaard die wat langer blijft. Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik praktisch alles op micro USB heb. Van NC headset, computer, smartphone, smartwatch, (oh wacht, mijn reis mediaplayer zit nog op mini usb), bluetooth headset, powerbank, harddrive, tot nog een paar waar ik even niet zo snel op kan komen. Komt er nu weer een micro USB-C standaard aan. Kan ik weer opnieuw beginnen :sweat:

Yep, zo gaat het. Aan de ene kant door de technische vooruitgang & aan de andere kant door ā€œplanned obsolescenceā€. De schoorstenen moeten wel blijven roken, als is het dan met minder CO2 uitstoot :wink:

1 like

Hee, kabeltjes is ouderwets hoor. Nu gaat veel draadloos, ook opladen.

Ja poepie, laat die gasten eerst maar eens uitvechten wat het moet gaan worden. Straks heb ik een smartphone die een one side micro usb heeft met qi, een smartwatch met micro usb-c en a4wp, en een ipad met lightning en powermat. Lekker gemakkelijk danā€¦ Elk apparaat zā€™n eigen draadloze matā€¦ :frowning:

1 like

Wing, daar heb je gelijk in, helaasā€¦voor iedereen is het leuke business al die kabels, matjes etc die met een marge van 400% (of nog meer) over de toonbank gaan.

Idd, flink spekken is dat. Maar voor de consument niet alleen erg duur, maar dus ook onwijs onhandig. Aparte lader voor thuis, in de auto en op het werk. Tot nu hebben we allemaal de eenzijdige micro USB, waar iedereen met zā€™n verschillende telefoon dus gebruik van kan maken. Super handig.

Zelf Apple schijnt dacht ik te overwegen om micro usb C te gaan gebruiken. Dan heb je over een poos weer 1 kabel waar alles op kan, en dan niet alleen voor stroom, data, maar dacht ik ook voor HD beeld.

Dat moet ik eerst zien, Apple probeert elke euro/dollarcent te peuren uit haar klanten. En die kabeltjes zijn vooral hele goede business.

Klopt, maar er Is in 2014 Europese regelgeving aangenomen dat in 2017 er universele laders in de EU gebruikt moeten worden. Anders komt er mogelijk een verkoopverbod. Misschien dat ze dan wel moeten?

Dan zal Apple wel komen met opladers met die uniforme stekker, maar claimen dat haar laders premium stroom leveren, die beter, gebruikersvriendelijker en geschikter is voor Apple :grinning:. De guruā€™s in de store zullen dat ongetwijfeld bevestigenā€¦

2 likes

Ja, of die wel sneller laden, of dat je garantie vervalt met andere spanning vd laders, etc.

1 like

Met grote voorsprong quartz.
Quartz is voor kerels, onbevreesd, vastberaden en recht door zee.

Smartwatch is voor halfzachte fashion victims.
( nu druk ik mij nog mild uit )

Grt.

En mechanisch?

Ook! :+1:

Hoewel daar weer wat sentiment bij komt kijken.
Maar, dat mag bij deze puike raderwerken!

:beers:

Grt.

Veel beterschap gewenst.

Heb 2 smartwatches gehad. Beide terug verkocht na max. 6 maand. Batterij plat na 1 a 2 dagen en de andere na 6 dagen (elink scherm). Niks unieks rond de pols. Waarde zakt van zodra je de winkel verlaat. De ECHTE horloge voor mij aub. En de SW is hopelijk een tijdelijke hipe. Less is more :wink: Uurwerk om het uur te weten en smartphone voor de rest. Waarom 800 eur aan een smartphone geven om hem dan in je zak te laten en hem te ā€œbedienenā€ met je pols-gsm.

En voor creatieve geesten die zĆØlf wel een mooie dial in elkaar flansen!

" 't Is nooit te laat om belasting te betalen"

1 like