Als de smartwatch makers het slim aanpakken wel. Vooral als je je klanten er al vroeg bij betrekt, zoals kids met soort van Tamagochi, Pokemon, apps voor smartwatches, en telkens slimmigheden verwerkt zoals betalen en OV reizen via je smartwatch, zullen er steeds meer mensen vroeg of laat het ook proberen. (Het was in Hong Kong ECHT onwijs praktisch om gewoon te reizen en te betalen met je horloge (behalve bij sommige kassa’s waar de betaalplaat ff onhandig geplaatst was voor de pols
… maar wacht maar totdat het ook in de Smartwatches zit. Geheid dat die platen dan beter geplaatst gaan worden).
Dat moet dan natuurlijk niet los staan van andere ontwikkelingen, zoals mooiere designs (samenwerking met modemerken enzo), compactere modellen, en een lager prijskaartje.
Net als met bijvoorbeeld het mobieltje. Weinig konden en of wilden zo een koelkast mee zuilen. Totdat die dingen in prijs daalden, kleiner in afmetingen werden, mooier designs kregen (Startac, 8810?), hipper werden (3310 met verwisselbare covers), etc.
Maar wie wilde toen een smartphone (hoewel ze toen nog niet zo werden genoemd)? Zo een groot duur lomp ding? Ik denk dat in Nederland nu de meeste, vooral jongere, mensen wel een smartphone hebben. Omdat ze goedkoper werden en meer konden.
En dan de grote clue, als je het eenmaal gewend bent om iets te gebruiken, en als je meer te besteden hebt, is de kans groter dat je met de nieuwe modellen mee gaat en/of een duurder model neemt,